شناسهٔ خبر: 45875405 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مراسم معنوی اعتکاف در مازندران برگزار نمی‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس منحوس(کووید۱۹) مراسم معنوی اعتکاف در شهرهای مازندران برگزار نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام ناصرشکریان امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، با تبریک فرارسیدن ایام ولادت امیرمومنان حضرت علی (ع) و روز پدر و با تاکید بر بهره‌مندی از فیوضات ماه رجب، اظهار کرد: مراسم معنوی اعتکاف در مازندران به‌دلیل شیوع ویروس منحوس( کووید ۱۹)برگزار نمی‌شود.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس منحوس( کووید۱۹) در کشور و شرایط مازندران مراسم معنوی اعتکاف در استان برگزار نمی‌شود و مردم شریف و ولایت‌مدار مازندران به‌منظور بهره‌گیری از فیوضات این ماه اعمال ویژه ماه رجب را با رعایت دقیق پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان و شیوه نامه‌ها و رعایت فاصله اجتماعی در مساجد و اماکن مذهبی برگزار کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اهمیت ویژه اعمال شب‌ها و روزهای ماه رجب، اضافه کرد: قرائت قرآن کریم و ادعیه به‌ویژه زمزمه دعای ام‌داوود و روزه‌داری در روزهای ایام البیض (۱۳ ، ۱۴، ۱۵ ماه رجب) از مهم‌ترین اعمال این ایام است که مردم فهیم و ولایت‌مدار مازندران می‌توانند این اعمال را مورد توجه قرار دهند.

این مسؤول بیان کرد: پیشنهاد می‌شود اعمال ام داوود و زمزمه دعای آن با رعایت شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مساجد و به‌طور خلاصه برگزار شود.

این عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود برنامه‌های متعدد ویژه ایام ماه رجب، تصریح کرد: با توجه به ایام و مناسبت‌های ماه رجب هیأت‌های مذهبی و مساجد با رعایت دقیق پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان و رعایت تمام شیوه نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی و در حداقل زمان نسبت به این مناسبت‌ها برنامه‌ریزی خواهند داشت و دیگر برنامه‌ها هم قطعا در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

شکریان در پایان با اشاره به ولادت قطب عالم امکان امیرمومنان (ع) و عید مبعث حضرت رسول اکرم (ص) و اعیاد شعبانیه، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط امروز کشور و نزدیکی اعیاد و مناسبت‌های پیش‌رو نیاز است همه متولیان حوزه فرهنگی و شهرداری‌ها نسبت به فضا سازی شهری در این ایام برنامه‌ریزی داشته باشند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ع

نظر شما