شناسهٔ خبر: 45841392 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تکاپوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برای برگزاری اعتکاف در فضای مجازی

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اجرای اعتکاف مجازی این دانشگاه به‌عنوان طرح جایگزین مراسم معنوی اعتکاف گفت: از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری اعتکاف استفاده می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام علی عارفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: اعتکاف حرکتی معنوی و اسلامی است و به‌عنوان یک نماد فرهنگ دینی همراه با تهذیب‌نفس و معرفت محسوب می‌شود و مخصوص  به دین اسلام نبوده بلکه در ادیان الهی دیگر نیز وجود داشته و در دین اسلام نیز استمرار یافته و ممکن است، قسمتی از خصوصیات و احکام و شرایط آن تغییر کرده باشد.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره برگزاری اعتکاف در ایام کرونا بیان داشت: با توجه به اوج‌گیری دوباره شیوع ویروس کووید 19 و تأکید مقام معظم رهبری و علما مبنی بر پیروی از مصوبات ستاد ملی کرونا برای حفظ سلامتی مردم در سال جاری بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، مراسم اعتکاف در کشور برگزار نمی‌شود و ما در دفتر نهاد از ظرفیت فضای مجازی برای نورانی کردن جامعه دانشجویی به معنویات و اهمیت دادن به اعتکاف بهره می‌بریم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ها و اعمال ایام‌البیض ماه رجب به صورت مجازی برگزار می‌شود، افزود: برنامه‌های این ایام در چهار حوزه ادعیه، سخنرانی‌ها، مداحی و مشاوره انجام می‌شود.

عارفی ابراز داشت: پخش ادعیه در سحرگاهان و پخش مناجات حضرت امیرالمومنین (ع) قبل از نماز صبح، پخش دعای عهد بعد از نماز صبح، برگزاری دعای کمیل در شب جمعه و دعای ندبه در صبح جمعه در ایام‌البیض و در روز پایانی با برگزاری اعمال ام‌داوود از جمله برنامه‌ها در حوزه ادعیه است.

وی اضافه کرد: در حوزه سخنرانی‌ها  نیز برگزاری تفسیر و تبیین کوتاه قرآن، سخنرانی‌های اخلاقی، سخنرانی کوتاه درباره  حضرت علی (ع) و سخنرانی درباره شخصیت حضرت زینب(س) را داریم.

عارفی خاطرنشان کرد: مداحی مداحان اهل‌بیت (ع) در روز ولادت حضرت علی (ع) و شب وفات حضرت زینب (س) و حلقه‌های معرفت همراه با پرسش و پاسخ مجازی با حضور مبلغین دفتر نهاد، پخش کلیپ، ختم و تدبر در قرآن، ویژه‌برنامه وفات حضرت زینب (س) و مشاوره مجازی نیز از مهمترین برنامه‌ها در بخش مداحی است.

وی با اشاره به اینکه دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ایام کرونا برای برپایی مراسم‌های مذهبی برنامه متنوع و خوبی داشته است، همچنین از مشاوره هر روزه مبلغه‌ها و روحانیون دفتر نهاد و ائمه جماعات در گروه‌های مجازی و برگزاری حلقه‌های معرفت به‌صورت مجازی خبر داد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب

نظر شما