شناسهٔ خبر: 45289556 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حضور تیم تخصصی نجات آذربایجان شرقی در غار بابااحمد چالدران

تبریز- ایرنا- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: با اعلام گم شدن سه نفر در غار بابا احمد شهرستان چالداران و اعلام نیاز به حضور تیم تخصصی نجات از عمق و ارتفاع این جمعیت بی درنگ سه تیم تخصصی نجات غار به محل اعزام شدند.

صاحب‌خبر -

سید علی سیدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: به دلیل پیچیدگی و سختی کار در عملیات نجات با درخواست و هماهنگی مدیرکل مدیریت بحران استانداری های آذربایجان شرقی و غربی، تیم تخصصی نجات از عمق و ارتفاع هلال‌احمر آذربایجان شرقی به محل‌حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: روز گذشته با تلاش ۱۲ ساعته نجاتگران یکی از اجساد از داخل غار خارج شد و به علت تاریکی و برودت هوا عملیات برای رهاسازی ۲ نفر دیگر متوقف شد.

سیدی گفت: آماده سازی چاه های داخل غار و ایجاد کارگاه ه ها و برقراری ایمنی برای تخلیه توسط تیم های تخصص نجات از عمق و ارتفاع در محل انجام شده است.

وی اضافه کرد: به دلیل دسترسی سخت و وجود گازهای سمی در این غار احتمال مرگ ۲ نفر دیگر محبوس در غار می رود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی از شهروندان در خواست کرد: مردم از ماجراجویی و ورود به غارهای ناشناخته که آگاهی و اطلاعات فنی لازم در مورد آن ندارند پرهیز کنند.

به گزارش ایرنا، روز جمعه سه نفر از شهروندان استان‌های آذربایجان‌غربی و کردستان در غار بابااحمد شهرستان چالدران که به منظور یافتن اشیای تاریخی و باستانی وارد این غار شده بودند، مفقود شدند که جسد یک نفر از آنها پیدا شده و تلاش برای پیدا کردن ۲ نفر دیگر ادامه دارد.

نظر شما