شناسهٔ خبر: 66799970 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک استاد دانشگاه:

«بندگی خداوند، ولایت‌پذیری و خدمت به مردم» رمز ماندگاری شهید خدمت بود

مریم عبدی

یک استاد دانشگاه با اشاره به راز ماندگاری و محبوبیت شهید جمهور گفت: بندگی خداوند، ولایت‌پذیری و خدمت به مردم رمز ماندگاری شهید خدمت بود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمیان در مراسم سوگواری شهادت عالم مجاهد رئیس‌جمهور مردمی و همراهان شهیدش در مسجد فاطمه الزهرا(س) بحرارم شرقی بابل اظهار کرد: بزرگترین سوالی که فرد می‌تواند از خود بپرسد این است که رمز ماندگار و جلب محبت مردم چیست؟ دانستن این رمز برای ما درس‌آموز بوده و می‌تواند الگو باشد.

وی افزود: امام رضا(ع) مردم را به دو دسته تقسیم کرد، انسان موفق کسی که وجودش برای جامعه خیر و برکت است و انسان ناموفق کسی که بود و نبودش برای جامعه تفاوتی ندارد.

وی با اشاره به اینکه شهید جمهور به اعتراف موافق و مخالف موفق‌ترین عالم ایران معاصر بود، ادامه داد: مهم‌ترین عامل محبوبیت این عالم، دلسوزی و خدمتگزاری صادقانه به مردم بود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه خدمت به محرومان اساس دین است، تصریح کرد: او ۴۰ سال خدمت صادقانه و خالصانه به مردم را در کارنامه خود ثبت و مدال «سید خدمت» را دریافت کرد.

ابراهیمیان خطاب به مسئولان و مدیران نظام، خاطرنشان کرد: اساس دین ما را خدمتگزاری به بندگان تشکیل می‌دهد، دین تنها به نماز، روزه ، دعا و قرآن خواندن نیست بلکه خدمت خالصانه به مردم است و نخستین عامل توفیق شهید رئیسی وهمراهانش همین بود.

وی دومین راز ماندگاری و محبوبیت این شهید را در عبودیت و بندگی خداوند برشمرد و یادآور شد: مناجات طولانی، روضه‌های هفتگی، کسب عرفان و سلوک و امام رضایی بودنش در تمام عمر بابرکتش شاخه مهم دیگری از زوایای زندگی او بود.

این عضو هیات علمی دانشگاه، ولایی بودن این مرد خستگی ناپذیر را عامل دیگر محبوبیت او برشمرد و خاطرنشان کرد: تابع محض ولایت بودن این پایان خوش را برایش رقم زد و موفق به دریافت مدال سید الشهدای اهل خدمت شد.

ابراهیمیان افزود: او فردای انتصاب به ریاست جمهوری خود دستور تشکیل دبیرخانه‌ای برای جمع آوری دستورالعمل‌های مدیریتی طبق منویات امام راحل و مقام معظم رهبری را برای حرکت به سمت مدیریت درست را داد.

وی با اشاره به اینکه بعد از رجایی او مدیری خستگی ناپذیر بود کسی که خستگی را خسته کرده بود، تصریح کرد: به شهادت نزدیکان او یک روز از عمرش را به استراحت، تفریح و خواب اختصاص نداد و روز پنج‌شنبه و جمعه روز اوج کاریش بود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه شهید رئیسی از جنس پاک و ذات پاکی برخوردار بود، گفت: وی حتی در موضع گیری با مخالفان نیز انصاف وادب را رعایت می‌کرد و کینه توز نبود.

ابراهیمیان با اشاره به اینکه شعار شهید جمهور شعار بهشتی و مطهری بود، تصریح کرد: به دنبال جذب حداکثری و دفع حداقلی و همدلی و ایجاد وحدت بود.

انتهای پیام

  

نظر شما