شناسهٔ خبر: 45250122 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بوشهر نیازمند بیمارستان‌های مجهز و تخصصی

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر نیاز به بیمارستان‌های مجهز و تخصصی دارد بر توسعه زیرساخت‌های بیمارستانی در استان بوشهر تاکید کرد و گفت: باید این مهم مورد توجه قرار بگیرد، گسترش یابد و در اولویت قرار داده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر  با محکوم کردم عملیات تروریستی آمریکا، عناصر وهابیت و مزدوران آنان از جمله داعش در کشور برادر و دوست، عراق که منجر به شهادت برخی از مسلمانان شد اظهار داشت: این اعمال نشان می‌دهد هنوز ریشه‌های آمریکا، وهابیت و داعش در منطقه است و در این راستا کشورهای خط مقاومت باید هوشیار باشند و نگذارند این عناصر مزدور این نوع عملیات انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه این عملیات نشان از ضعف تروریست‌ها است افزود: این عناصر که خود را در مقابل سردار بزرگ شهید قاسم سلیمانی و یارانش و حشدالشعبی شکست خورده می‌بینند به این نوع عملیات متوسل شده‌اند.

وی با تقدیر از تلاش کادر درمانی که منجر به نزولی شدن شیب کرونا شده ابراز داشت: اگر عادی‌انگاری شود، بیماری کرونا با شدت و شتاب بیشتری به جامعه بر می‌گردد و شرایط خیلی سخت می‌شود به‌گونه‌ای که اکنون در برخی از استان‌ها مجددا شیوع کرونا آغاز شده است.

خطیب نماز جمعه بوشهر با تاکید بر ادامه رعایت پروتکل بهداشتی در مقابله با کرونا تصریح کرد: اکنون شیب عادی‌انگاری در برابر کرونا در برخی از بلاد ایجاد شده که این همه زحمت و تلاشی که کادر بهداشت، درمان و مردم کشیده‌اند گویا ملاحظه می‌شود با عادی انگاری در برخی نقاط زمینه شیوع  کرونا را فراهم می‌آورد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر نیاز به بیمارستان‌های مجهز و تخصصی دارد بر توسعه زیرساخت‌های بیمارستانی در استان بوشهر تاکید کرد و افزود: باید این مهم مورد توجه قرار بگیرد، گسترش یابد و در اولویت قرار داده شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با بیان اینکه جایز نیست مردم استان بوشهر برای دریافت خدمات درمانی به استان‌های دیگر سفر کنند تصریح کرد: در این راستا ساخت بیمارستان‌های تخصصی، استقرار پزشکان فوق تخصصی و ایجاد تجهیزات پیشرفته درمانی و تشخیصی در استان بوشهر ضروری است.

وی، به ادعای دمکراسی آمریکا و حوادث اخیر در این کشور اشاره کرد و گفت: ادعای پوشالی دمکراسی در آمریکا و شرایط آزادی که فریاد می‌زدنند در انتخابات رئیس جمهور این کشور همه بر باد رفت، دمکراسی در آمریکا یک استبداد در قالب و ظاهری دمکراسی‌نما و پوشالی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه این حوادث در انتخابات رئیس جمهور آمریکا نشان داد که ادعای آنها در عرصه دمکراسی و آزادی نادرست است خاطر نشان کرد: پس از این وقایع، آمریکا بنیادهای خدمات رسان به مردم از جمله آستان قدس رضوی، حرم ثامن‌‌الحجج(ع)، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) را تحریم می‌کند به چه علت این نهادهای خدمات‌رسان تحریم می‌کنند؟

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به حادثه سیل در استان بوشهر پرداخت و با تاکید بر پیشگیری از حوادث غیرمترقبه خاطر نشان کرد: برخی حوادث نمی‌شود پیشگیری کرد ولی می‌توان آسیب آن کاهش داد و در این راستا پیشگیری مهم‌تر از رفع و جبران خسارت است.

امام جمعه بوشهر برآورد خسارت سیل به شهرستان‌های دشتستان، دیلم و گناوه را ۲۸۲ میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: اگر یک چهارم این میزان خسارت به مبلغ ۷۰ میلیارد تومان در عرصه پیشگیری و آسیب از خسارت و  اجرای طرح‌های مختلف هزینه شود نقش تاثیرگذاری در حل مشکلات دارد.

انتهای پیام/

نظر شما