شناسهٔ خبر: 45227814 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل راهداری استان خبر داد

وقوع کولاک شبانه در جاده های کوهستانی اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: با توجه به بارش برف در اکثر محورهای مواصلاتی استان، وقوع کولاک شبانه دور از دسترس نیست و ضرورت دارد رانندگان عبوری مراقب کولاک زمستانی باشند.

صاحب‌خبر -


کلیم الله وثوقی در جریان بازدید از محورهای مواصلاتی استان اردبیل اظهار کرد: به دنبال ورود سامانه بارشی از شب گذشته راهداران با حضور در جاده ها و محورهای مواصلاتی اقدام به نمک پاشی و برف روبی در بسیاری از مسیرها کردند به طوریکه هم اکنون بارش برف در گردنه ها و مناطق کوهستانی با شدت ادامه دارد.


وی تصریح کرد: به رغم این شرایط نامساعد در روزهای آغازین بهمن ماه اکثر جاده ها و محورهای مواصلاتی استان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از وقوع کولاک شدید در محورهای کوهستانی به ویژه در گردنه های صعب العبور خبر داد و گفت: رانندگان و مسافران باید مراقب کولاک های زمستانی باشند و حداقل از سفرهای آخر وقت و شبانه پرهیز کنند.
وثوقی افزود: ما انتظار داریم همشهریان در این ایام برف و بوران از سفرهای غیرضرور پرهیز کرده و در صورت ضرورت سفر آن را در طول روز انجام دهند.


وی از رانندگان وسائط نقلیه خواست تا خودروی خود را به تجهیزات زمستانی به ویژه سوخت کامل، زنجیر چرخ و سایر تجهیزات مجهز کرده و به نوعی به شکل آماده سفر خود را انجام دهند.
وثوقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: برای اطلاع از وضعیت راه های استان شایسته است قبل از انجام سفر از طریق سامانه 141 از وضعیت بارش در محورهای مواصلاتی اطلاع پیدا کرده و به نوعی سفر خود را انجام دهند.


اما با ورود سامانه بارشی در نخستین روز از بهمن ماه برف و کولاک همراه با وزش تندباد در برخی از مناطق چهره ای متفاوت به مناطق شمالی، جنوبی و مرکزی استان اردبیل داد.


براساس اعلام هواشناسی با ورود این سامانه بارشی که تا فردا در استان جریان خواهد داشت، در همه مناطق استان بارش برف اتفاق می افتد به طوریکه تاکنون در بیله سوار 12 متر بارش و در مناطق کوهستانی مشگین شهر تا 25 سانتی متر برف بر زمین نشسته است.


اداره کل هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد: با خروج این سامانه از عصر فردا، سامانه سرد و یخبندان در مناطق مختلف استان رخ خواهد داد به طوریکه دمای هوا در صبح جمعه در بسیاری از مناطق استان تا  درجه زیر صفر خواهد رسید.


در شرایط سرد و بارشی زمستانی مدیریت بحران شهرستان های مختلف برای مقابله با حوادث احتمالی آمادگی خود را اعلام کردند تا در این ایام برفی از وقوع حوادث به نوعی جلوگیری شود.
انتهای پیام

نظر شما