شناسهٔ خبر: 66425145 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز مرحله استانی مسابقات عترت و نماز دانش آموزان در چرام

با حضور هزار و ۲۰۰ دانش آموز از مدارس مختلف کهگیلویه و بویراحمد، مرحله استانی مسابقات عترت و نماز در چرام آغاز شد.

صاحب‌خبر -

آغاز مرحله استانی مسابقات عترت و نماز دانش آموزان در چرام
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در آئین آغاز بکار این دوره از مسابقات گفت: این تعداد دانش آموز به مدت چهار روز در رشته‌های مختلف باهم رقابت می‌کنند.
حجت دبیقی با بیان اینکه در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز استان کهگیلویه و بویراحمد، ۹۰ هزار نفر شرکت کرده بودند افزود: در مرحله استانی ۶۰ برگزیده به مرحله کشوری راه می‌یابند.
وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی در ۱۲ رشته و دو بخش آوایی و پژوهشی برگزار می‌شود گفت: در بخش آوایی دانش آموزان در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، تفسیر و حفظ قرآن و دربخش پژوهشی نیز در رشته صحیفه سجادیه، نهج-البلاغه، انشاءنماز، گفتمان مهدوی، دعاخوانی و احکام با هم رقابت می‌کنند. 
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: در راستای ترویج معارف قرآنی از دوران دانش آموزی باید به عنوان یک رسالت مهم و دینی تلاش کرد تا حضور دانش آموزان درفعالیت‌های قرآنی فعال و چشمگیر باشد.
حجت السلام مصباح نژاد قرآن را احیاگر دل‌ها و جان‌ها و بازدارنده جامعه از زشتی‌ها و پلیدی‌ها عنوان کرد.
امام جمعه شهرستان چرام هم گفت: مشارکت دانش‌آموزان در مسابقات قرآنی در جامعه امید بخش است.
حجت‌الاسلام سید نورالله افشار افزود:ارتباط با قرآن و اهل‌بیت (ع) علاوه بر هدایت بشر برای پیشرفت انسان نیز کارآمد بوده و نتایج آن در رشد جامعه محسوس است.
 مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش هم گفت: در مجموع در کل کشور۲ میلیون و ششصد نفر از دانش آموزان در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآنی شرکت کردند.
میکائیل باقری افزود: مرحله کشوری مسابقات پسران در اوایل مرداد ماه به میزبانی مشهد مقدس و دختران نیزدر نیمه مرداد ماه به میزبانی استان مازندران برگزار خواهد شد.
محمد جمالی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: داوری این دوره از مسابقات را ۳۸ نفر بر عهده دارند که پس از داوری تعداد ۶۰ نفر به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

نظر شما