شناسهٔ خبر: 45089207 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ادوبی کانکت؛ نرم افزاری برای آموزش آنلاین

ادوبی کانکت (Adobe Connect) نرم‌افزاری برای آموزش از راه دور، کنفرانس وب، ارائه و نمایش صفحه کامپیوتر از راه دور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آنلاین آموزان، در مقالات قبلی در مورد نرم افزار اسکای روم و محیط آن توضیح دادیم. در این متن قصد معرفی و بررسی یکی دیگر از پلتفرم های آموزش سایت آنلاین آموزان به نام ادوبی کانکت را داریم.

ادوبی کانکت یک سیستم نرم افزاری آموزشی تحت وب است. با توجه به اینکه که امروزه آموزش آنلاین و از راه دور، جای آموزش سنتی را گرفته، سیستم ادوبی کانکت به عنوان یکی از بهترین پلتفرم‌های آموزش آنلاین شناخته می‌شود.

شما در سایت آنلاین آموزان می‌توانید از این بستر برای برگزاری یا شرکت در وبینارها، کنفرانس‌ها و جلسات خود استفاده نمایید. آنلاین آموزان، یک انتخاب بهینه در زمان و هزینه شماست.

در ادامه این متن به بررسی دقیق و جامع این نرم افزار کاربردی پرداخته‌ایم.

با آنلاین آموزان، ۱۰ روز رایگان تدریس کنید!

آنلاین آموزان یک ارائه دهنده سرویس آنلاین است. این وبسایت بستری برای ارائه دهندگان خدمات آموزشی از جمله معلمان، اساتید، مدارس، مؤسسات آموزشی، مشاوران تحصیلی، سازمان‌ها و ادارات و بسیاری دیگر از اشخاص و ارگان‌ها ایجاد می‌نماید تا از طریق این وب‌سایت بتوانند خدمات آموزشی خود اعم از کلاس آنلاین، آزمون آنلاین، مشاوره آنلاین و ... را در اینترنت به صورت خصوصی یا عمومی ارائه نمایند.

وبسایت اینترنتی آنلاین آموزان، تمامی کلاس‌های آنلاین خود را در پلتفرم‌های ادوبی کانکت، بیگ بلو باتن و اسکای روم برگزار می‌کند. اگر شما یک معلم یا استاد دانشگاه هستید، یا یک موسسه آموزشی و ارگان خاص خود رادارید همین حالا ثبت نام کنید و به مدت ۱۰ روز دوره‌های آنلاین خود را در این سایت بصورت رایگان برگزار نمایید.

آنلاین آموزان در این متن قصد دارد در مورد یکی از سرویس‌های خدماتی خود، ادوبی کانکت، به شما اطلاعات مفصلی بدهد. در پایان این متن جامع، به سؤالات متعدد کاربران در این زمینه نیز پاسخ داده شده است. درصورت هرگونه سؤال یا پیشنهاد می‌توانید دیدگاه خود را در پایین صفحه ثبت کنید و یا با تیم تخصصی پشتیبانی آنلاین آموزان تماس بگیرید.

‌ شماره تماس: ۹۰۲۱۳۲۱۸۸۱

شماره تماس: ۹۰۲۵۰۸۵۲۵۸

ادوبی کانکت چیست؟

بصورت خلاصه، ادوبی کانکت (Adobe Connect) یکی از نرم افزارهای پرکاربرد تحت وب است که با استفاده از آن می‌توانید کنفرانس‌ها و وبینارهای ویدویی تحت وب برقرار کنید.

تمام اتاق‌های جلسات در این نرم افزار به صورت "pod" تشکیل شده‌اند و با ورود به هر pod می‌توان یک کار خاص انجام داد مانند استفاده از تخته سفید، یادداشت کردن، چت کردن و غیره. این نرم افزار قبلاً با نام Adobe Acrobat شناخته می شد و تاکنون چندین بار نام خود را تغییر داده‌ است.

قابلیت‌های ادوبی کانکت

. ضبط صوتی و تصویری جلسات

. استفاده از یادداشت، چت و تخته وایت برد

. اشتراک گذاری تصویر، فایل، صفحه کامپیوتر و غیره

. برگزاری کنفرانس ویدئویی یا صوتی (VOIP)

. قابلیت‌های ویژه مثل جلسات جمع‌بندی درون یک جلسه، مدیریت و گزارش دهی

. رأی‌گیری و آزمون

. تنظیم تعداد اتاق جلسات به صورت نامحدود برای هر کاربر

. داشتن کیت توسعه نرم‌افزار

. قابلیت نصب در ویندوز، اندروید و IOS

استفاده از ادوبی کانکت در آنلاین آموزان

. ایجاد حساب کابری در آنلاین آموزان

برای استفاده از نرم‌افزار ادوبی کانکت باید ابتدا در سایت آنلاین آموزان ثبت نام کرده و حساب کاربری خود را بصورت کاملاً رایگان ایجاد نمایید. اگر از قبل در این سایت به عنوان مدرس اکانت دارید نام کاربری و رمز عبور خود را بزنید و وارد داشبور خود شوید، اگر اکانتی ندارید برای ثبت نام در سایت آنلاین آموزان به آدرس onlineamoozan.ir رفته و به عنوان مدرس ثبت نام نمایید.

. ایجاد کلاس آنلاین در آنلاین آموزان

در پنل کاربری شما عنوانی به نام " دوره‌های آنلاین" وجود دارد. روی آن کلیک کرده و گزینه " دوره‌های شما" را انتخاب کنید؛ صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که شامل کلاس‌های فعلی شما و گزینه‌ای به نام " ایجاد کلاس آنلاین" است. با انتخاب این گزینه به صفحهٔ جدیدی منتقل می‌شوید که شامل سه سربرگ اطلاعات پایه، موضوع کلاس و قیمت و پلن درخواستی برای دوره است.

در سربرگ اطلاعات پایه شما باید توضیحات کلی درمورد دورهٔ آنلاین خود بنویسید؛ این توضیحات شامل نام دوره، انتخاب عکس پروفایل، خلاصه‌ای از دوره شما و توضیحات تکمیلی است.

در سربرگ موضوع کلاس و قیمت، شما باید قیمت دوره خود را وارد کنید. موضوع دوره را از دسته بندی‌های وبسایت آنلاین آموزان انتخاب کرده و تعداد شرکت کنندگان را تعیین کنید (این تعداد بصورت پیش فرض در سایت آنلاین آموزان ۱۰۰ نفر است). در پایان می‌توانید گروه هدف شرکت کنندگان خود را انتخاب کنید و به مرحلهٔ بعد بروید.

در قسمت پلن درخواستی برای دوره، شما باید نوع دوره موردنظر را براساس تعداد شرکت کنندگان، قیمت و غیره انتخاب کنید. در این بخش، تعرفه سرویس‌های نامحدود آنلاین آموزان برای شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید هر کدام از آنها را که مناسب دوره آنلاین شما هستند انتخاب کنید.

با زدن دکمهٔ ذخیره اطلاعات، کلاس آنلاین شما در این وبسایت ایجاد می‌شود. پس از ثبت کلاس آنلاین، با یکی از شماره تماس‌هایی که نشان داده شده است، تماس گرفته و نسبت به فعالسازی و انتشار کلاس آنلاین خود در سایت آنلاین آموزان، اقدام نمایید.

جهت برگزاری ۱۰ روز کلاس آنلاین رایگان می‌توانید با شماره‌های زیر در تماس باشید.

‌ شماره تماس: ۹۰۲۱۳۲۱۸۸۱

شماره تماس: ۹۰۲۵۰۸۵۲۵۸

انتهای رپرتاژ آگهی

نظر شما