شناسهٔ خبر: 45049589 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نشست شورای سیاستگذاری طرح ملی نشاط/ استفاده از ظرفیت ورزش‌های الکترونیک‌ برای کاهش کم‌تحرکی

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان اینکه ورزش‌های الکترونیکی یک رقیب جدی برای کم تحرکی کودکان هستند، گفت: برنامه ما این است که بتوانیم از این رقیب جدی، برای افزایش فعالیت‌های بدنی کودکان و نوجوانان استفاده کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون ورزش‌های همگانی، نشست هم‌اندیشی و هم افزایی «طرح ملی نشاط» با محوریت استفاده از ظرفیت ورزش‌های الکترونیک، صبح امروز دوشنبه با حضور عبدالحمید احمدی، معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان و مسئولان ذیربط در محل سالن جلسات وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

افشین ملایی، رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی در این نشست با تشریح اهداف و برنامه‌های فدراسیون ورزش‌های همگانی برای افزایش فعالیت‌های بدنی کودکان گفت: در رویکرد بازاریابی اجتماعی عامل مهمی به نام «رقبای کم تحرکی» وجود دارد که برای جلب مشارکت اجتماعی در یک موضوع باید ارزیابی دقیق و درستی از رقبا داشت و اینکه باید بدانیم رقبای ما چه کسان و یا چه عواملی هستند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با تاکید بر اینکه سعی می‌کنیم از تمام ظرفیت‌های کشور برای رسیدن به این اهداف استفاده کنیم خاطرنشان کرد: طبق مطالعات انجام شده بر روی رده‌های سنی پایه و با توجه به زندگی آپارتمانی، بازی‌های الکترونیک یک رقیب جدی برای گرایش کودکان به فعالیت های بدنی هستند.

ملایی ادامه داد: طبق برنامه ریزی و اهدافی که ما تببین کرده‌ایم، می‌خواهیم از خود رقیب استفاده کنیم تا بتوانیم وضعی کم تحرکی را در بین کودکان کاهش دهیم و به سمت مثبت شدن سوق دهیم.

وی ادامه داد: اینکه کودک را رها کنیم و بگوییم که در سن سه سالگی فعالیت بدنی منظم داشته باشد انتظار درستی است اما شرایط اجتماعی و شیوع کرونا، کودکان را به سمت استفاده از بازی‌های رایانه‌ای سوق داده است. ما باید با استفاده از بازی‌های سبک و بازی‌های کودکانه بتوانیم از این بازی‌ها در افزایش فعالیت بدنی کودکان استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی ادامه داد: بزودی طرح دیگری را در سطح ملی آغاز خواهیم که با عنوان بازی و نشاط کودکان فعالیت خواهد کرد و با استفاده از بازی‌های هدفمند با محوریت مادر  آموزش های لازم به کودکان ارایه خواهد شد.

ملایی تاکید کرد: ما فکر می‌کنیم با استفاده از ورزش‌هایی که چابکی و حرکت در آن هست، بتوانیم شیب کم تحرکی و فعالیت بدنی اندک در بین کودکان را تغییر بدهیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان اینکه فعالیت‌های بدنی در بازی‌های الکترونیکی هدفمند انتخاب شده است، ادامه داد: اگر بخواهیم برای نسل جوان کار بکنیم باید همه ظرفیت ملی را به کار بگیریم. سازمان بسیج ورزش، فدراسیون دانشجویی و دانش آموزی و بخش‌های مختلف ظرفیت‌هایی دارند که باید بتوانیم با اشتراک گذاری دیدگاه‌ها و برنامه‌ها در جذب مخاطب موفق تر باشیم. همه ما باید تلاش کنیم با هم افزایی و استفاده از تمام ظرفیت‌ها مشکل کم تحرکی را حل کنیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما