شناسهٔ خبر: 44504548 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ملی پوش دوومیدانی:

"کیهانی" هیچ حمایتی از ما نمی‌کرد/ دوومیدانی در کرمانشاه فقیر است

فاطمه احمدیان

دونده 800 متر کرمانشاهی تیم ملی دوومیدانی ایران گفت: درحالی که در کشورهای مختلف دنیا توجه زیادی به رشته مدال آوری چون دوومیدانی دارند، اما این رشته درکرمانشاه فقیر است.

صاحب‌خبر -

پژمان یارولی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به نامناسب بودن وضعیت این روزهای دوومیدانی، اظهارکرد: تا قبل از شیوع کرونا برای مسابقات داخل سالن آسیا و قهرمانی آسیا آماده می شدیم، اما شیوع این بیماری برنامه ها را به هم ریخت و باتوجه به اینکه هنوز زمان دقیقی برای برگزاری این مسابقات مشخص نشده، برای همین در یک بلاتکلیفی به سر می‌بریم.

وی تصریح کرد: اینکه هنوز مشخص نیست آیا سال آینده این مسابقات برگزار می شود یا نه، باعث شده تا حدودی انگیزه‌ام گرفته شود.

این دونده ملی پوش اضافه کرد: از سوی دیگر از زمانی که کرونا شیوع پیدا کرده، پیست دوومیدانی کرمانشاه بصورت مکرر تعطیل شده و مجبورم در پارک شرقی و یا جاده سراب قنبر در جنوب شهر تمریناتم را ادامه دهم، این درحالی است که تمرین کردن روی آسفالت برای یک دونده بسیار خطرناک است.

وی دوومیدانی را رشته ای فقیر در کرمانشاه دانست و افزود: باتوجه به اینکه دوومیدانی رشته ای پرمدال است، برای همین در کشورهای مختلف دنیا به این رشته بهای زیادی می دهند، اما متاسفانه در کرمانشاه چندان بهایی به آن داده نمی شود و رشته ای فقیر و با امکانات کم است.

یارولی در ادامه با پرهزینه خواندن رشته دو استقامت، اضافه کرد: یکی از مهمترین مشکلاتی که بسیاری از دونده های استقامت با آن مواجه هستند، مشکل کفش است، چراکه ما به واسطه نوع تمریناتمان در ماه یک جفت کفش پاره می کنیم و خرید هر جفت کفش میخی استاندارد حدود دو میلیون تومان آب می خورد که هزینه زیادی برای ورزشکاران این رشته بدنبال دارد.

دارنده سه مدال طلا و یک مدال برنز رقابت های کارگران جهان فرانسه تاکید کرد: باتوجه به اینکه توان پرداخت این هزینه های سنگین را نداریم، بارها از مسئولین و هیات درخواست حمایت مالی کرده ایم، اما از زمانی که کرونا شیوع پیدا کرده، درآمدهای هیات هم به شدت کاهش یافته و اکنون درآمد چندانی ندارد که حمایتی داشته باشد.

این ملی پوش دوومیدانی درخصوص حمایت های فدراسیون هم دراین مدت اظهارکرد: تا زمانی که حسین کیهانی رئیس فدراسیون بود، علیرغم اینکه کرمانشاهی هم بود، اما هیچ حمایتی از ما نمی کرد و بعدهم که دوره ریاست او تمام شد، برای فدراسیون سرپرست گذاشتند که سرپرست هم هیچ برنامه ای نداشت. پس از برگزاری مجمع انتخاباتی و آمدن هاشم صیامی در راس فدراسیون اوضاع کمی تغییر کرده، فدراسیون نظم گرفته، اردوها از ماه آینده برگزار می شود و رسیدگی بیشتری هم به ملی پوشان می‌کنند.

دارنده مدال نقره دوومیدانی قهرمانی داخل سالن آسیا 2018 در ادامه با بیان اینکه کرونا تاثیر زیادی از نظر روحی و جسمی روی سطح آمادگی اش گذاشته، اعلام کرد: امیدوارم با برگزاری اردوها و مشخص شدن زمان دقیق مسابقات داخل سالن آسیا و قهرمانی آسیا بتوانیم  دوباره به سطح آمادگی قبل برگردیم.

یارولی در خاتمه مهمترین چالش کنونی پیش روی ورزش حرفه ای خود را نبود اسپانسر اعلام کرد و افزود: هرچند ریاست هیات استان کمک های خوبی قبل از کرونا به ورزشکاران می کرد، اما اکنون با شرایطی که هیات پیدا کرده، برای ادامه ورزش قهرمانی به اسپانسر نیاز دارم.

انتهای پیام

نظر شما