شناسهٔ خبر: 43586573 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۵۰ میلیارد ریال به ساخت تالار مرکزی سمنان اختصاص یافت

سمنان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به طرح مهم تالار مرکزی سمنان از مصوبات دور اول سفر رییس جمهوری گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال در این مرحله به این طرح اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فرشید فلاح روز سه شنبه در نشست با مهندسان مشاور تالار مرکزی سمنان در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،  بر ضرورت تسریع در طراحی پروژه تالار مرکزی سمنان تاکید کرد و گفت: در طراحی این پروژه باید نکات معماری و نمای ساختمان متناسب با شرایط فرهنگی و بافت سمنان رعایت و مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه، از گروه مشاوران خواست تا در طراحی و ارائه نقشه های لازم برای دریافت جواز، شروع عملیات ساخت و جذب اعتبارات تخصیص یافته تا پایان سالجاری اهتمام ورزند.

وی بر ضرورت فازبندی پروژه و در اولویت قرار دادن احداث و تکمیل سالن موسیقی تاکید کرد و افزود: در طراحی این مجموعه باید فضاهایی برای اجرای برنامه های فرهنگی هنری در فضای باز پیش بینی و اجرا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: تلاش این اداره کل بر پرهیز از طولانی شدن اجرای پروژه تالار مرکزی سمنان است و این امر نیازمند سرعت دادن به طراحی و انجام اقدامات اولیه توسط گروه مهندسان مشاور است.

مهندسان مشاور نیز در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده در طراحی پروژه تالار مرکزی سمنان و نکات فنی، فضاهای پیش بینی شده و نیز درخواست های خود ارائه کردند و معاونان و مسوولان این اداره کل دیدگاهها و نظرات خود را در این پروژه متذکر شدند.

زمین مورد نیاز برای ساخت این تالار به وسعت ۱۰ هزار مترمربع اختصاص یافته و تلاش مسوولان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر آغاز هرچه سریعتر احداث این تالار است.

 زمین مورد نیاز احداث تالار مرکزی سمنان در ضلع جنوبی بوستان کومش واگذار شده و این طرح مشتمل بر فضاهایی چون آموزشی، فرهنگی، اداری، نمایشگاه و خدماتی است.

ساخت تالار مرکزی شهر سمنان از مصوبات دور اول سفر رییس جمهوری به استان ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.

نظر شما