شناسهٔ خبر: 43536115 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اختتامیه جشنواره تئاتر جنوب استان اردبیل؛ از جایگاه هنری ستودنی خلخال تا پیگیری بیمه هنرمندان

آیین اختتامیه ششمین جشنواره تئاتر منطقه جنوب استان اردبیل با معرفی منتخبان و حضور مسؤولان در خلخال برگزار شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس - اردبیل؛ سیدمصطفی مرادخانی: آیین اختتامیه ششمین جشنواره تئاتر منطقه جنوب استان اردبیل با حضور نماینده مردم خلخال در مجلس و مسؤولین استانی و شهرستانی در حوزه فرهنگ و هنر و به‌همت اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان در مجتمع فرهنگی ارشاد خلخال برگزار شد.

بیمه هنرمندان پیگیری استانی و کشوری می‌شود

سیدغنی نظری، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به اهمیت هنر تئاتر و جایگاه آن در بین مردم  اظهار کرد: هنر تئاتر، هنری به رنگ عشق و ادب است و قابل معاوضه با ارزش‌های مادی نیست.

وی افزود: پیگیر مسائل و مشکلات هنرمندان در حوزه بیمه از مدیرکل ارشاد استان و وزارت ارشاد خواهم بود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس از برگزاری زود هنگام جلسه بررسی مشکلات حوزه هنری استان و مشکلات این حوزه خبر داد و گفت: حمایت از حوزه‌های مختلف انجام خواهد شد و بارها در جلسات مختلف استانی و کشوری گفته‌ام که با توجه به این‌که شهرستان خلخال و کوثر یک پنجم فضای مساحتی استان اردبیل را دارند، باید به همان اندازه و نسبت از خدمات استان در حوزه‌های مختلف و حمایت‌های لازم برخوردار شوند.

نظری بیان کرد: شکل‌گیری انجمن‌های مختلف به‌صورت هدفمند و نظام‌مند می‌تواند توسعه هنری شهرستان خلخال را به همراه داشته باشد و شهرستان خلخال قطعا جایگاه ویژه تئاتری خود را کسب و آن را ارتقا خواهد بخشید.

جایگاه هنری خلخال ستودنی است

غریب منوچهری، معاون سینمایی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز گفت: جایگاه هنری و فرهنگی خلخال در حوزه تئائر ستودنی است پیشینه تئاتر خلخال نشان از عزمی هنرمندانه و پرثمر در سطح استان بوده و خلخال در حال رسیدن به جایگاه ویژه نمایش وتئاتر با همکاری گروهای هنری و نمایشی است.

وی افزود: شهرستان‌های پارس‌آباد و خلخال شورای مستقل داشته و خود در صدور پروانه نمایش مستقل و تصمیم گیرند.

معاون سینمایی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: اگر گروه‌های نمایش و تئاتر خلخال به بیش از ۵ گروه برسد، شهرستان خلخال انجمن نمایش مستقل دایر خواهد کرد.

منوچهری از ساخت ۳۰ سالن پردیس سینمایی امید در کشور خبر داد و ادامه داد: در استان اردبیل نیز در شهرستان خلخال در محل پارک ائلرباغی یک سالن نمایش ۳ سالنه احداث خواهد شد.

خلخال توانایی برگزاری جشنواره‌های ملی تئاتر را دارد

فریدون بابایی فرماندار خلخال نیز در این آیین اظهار کرد: هنرمندان صاحب سخن خلخال در گذشته این شهرستان مثبت عمل کرده و شهرستان خلخال صاحب گذشته فاخر فرهنگی و تئاتری است.

وی گفت: شهرستان خلخال توانایی برگزاری جشنواره‌های ملی در حوزه تئاتر و نمایش را دارد.

معرفی منتخبان ششمین جشنواره تئاتر منطقه جنوب استان اردبیل

در این جشنواره در بخش‌های مختلف بازیگری تئاتر، کارگردانی، نمایش‌نامه‌نویسی، طراحی صحنه و آثار نمایشی برتر، از بیش از ده‌ها نفر تجلیل شد.

در بخش نمایش برتر نمایش پریشانی سوار بر باد تا بیکرانه‌ها به‌عنوان نمایش برگزیده به مرحله استانی راه یافت.

در نقش بازیگری زن رتبه‌های اول، دوم و سوم را رقیه نوری، زهره عبداللهی و سونیا جعفری را کسب کردند.

در بخش نمایش‌نامه‌نویسی نیز رضا آشفته، لیلی سلمانی و مجید برجعلی‌زاده نفرات اول تا سوم جشنواره معرفی شده و لوح سپاس گرفتند.

در بخش کارگردانی، هیات داوران هیچ نمایشی را برای اخذ جایگاه اول مورد قبول ندانست و سلمان شفیعی برای کارگردانی نمایش خاتون مورد تجلیل قرار گرفت.

در بخش بازیگری ویژه مرد، اسماعیل محمدی تندیس جشنواره را دریافت کرد؛ همچنین در بخش بازیگری مرد، از مرتضی رحیمی و سینا رمضانی تجلیل شده و در این بخش کسی حائز جایگاه اول نشد.

در طراحی آفیش و بروشور نیز لوح سپاس به لیلی سلمانی اختصاص یافت و در طراحی لباس، محمدتقی خسروی در  لوح سپاس را کسب کرد.

دربخش رسانه جشنواره نیز از بهرام نقی‌زاده خبرنگار خبرگزاری ایرنا، سیدمصطفی مرادخانی خبرنگار خبرگزاری فارس، محمد علی کریمی خبرنگار سایت خلخالیم و قدرت مرادی تصویربردار ششمین جشنواره تئاتر منطقه جنوب استان تجلیل به‌عمل آمد.

این جشنواره علی‌رغم حضور پرشور اما با رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد برگزار شد و قرار است بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان در آذرماه امسال به میزبانی اردبیل برگزار شود.

- انتهای پیام/۳۴۶۳/۸۳۱/

نظر شما