شناسهٔ خبر: 36518702 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آغاز به کار بیست و هفتمین دوره جشنواره تئاتر استانی در اردبیل

بیست و هفتمین دوره جشنواره تئاتر استان اردبیل از امروز آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

کریم عظیمی ججین شامگاه امروز در حاشیه آغاز به کار جشنواره تئاتر استانی اردبیل به خبرنگار فارس اظهار کرد: بیست و هفتمین دوره جشنواره تئاتر استان اردبیل از امروز و با اجرای نمایش «فلامینگوها، همان آشپزهای ناشی» کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: در سال تئاتری گذشته یعنی از پایان جشنواره تئاتر ۲۶ ام تا قبل از آغاز جشنواره امسال، ۳۰ نمایش در سراسر استان به‌صورت عمومی اجرا شد که از این تعداد ۲۲ نمایش درخواست حضور در را جشنواره را داشتند که پس از بازبینی ۹ اثر جهت حضور در جشنواره انتخاب شدند.

مسؤول دبیرخانه دائمی جشنواره‌های تئاتر استان اردبیل تشریح کرد: ۹ نمایش راه یافته به جشنواره از شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، بیله‌سوار و خلخال هستند که به مدت ۴ روز در ۲ سانس صبح و عصر در سالن‌های مجتمع فرهنگی هنری فدک و تالار بیضای اردبیل به روی صحنه خواهند رفت.

وی با اشاره به اینکه امسال در سطح استان اجراهای کیفی و کمی خوبی داشته‌ایم بیان کرد: نکته قابل توجه و تحسین‌برانگیز جشنواره امسال این است بسیاری از این نمایش‌ها توسط نویسنده بومی استان به نگارش درآمده است که این اتفاق برای آینده تئاتر استان بسیار امیدوارکننده است.

عظیمی ججین با اشاره به اینکه مردم برای خرید بلیط نمایش‌ها می‌توانند به گیشه سالن‌ها مراجعه کنند، تأکید کرد: حضور پرشور مردم در جشنواره برای اهالی تئاتر استان مایه دلگرمی است.

مسؤول دبیرخانه دائمی جشنواره‌های تئاتر استان اردبیل گفت: بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان ساعت ۱۰ صبح ۳۰ آبان با معرفی نمایش‌های برتر در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل به کار خود پایان خواهد داد.

گفتنی است در حاشیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان نمایشگاه چهره‌نما نیز دایر شده است و در این نمایشگاه ۳۶ پرتره از هنرمندان استان که توسط بهناز عظیمی هنرمند اردبیلی طی یک سال و نیم جمع‌آوری شده، به نمایش گذاشته شده است که تا ۳۰ آبان از ساعت ۱۶/۳۰ الی ۱۸/۳۰ برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

انتهای پیام/3463/628

نظر شما