شناسهٔ خبر: 42822428 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

#شیراز_پایتخت_کتاب_ایران

ایده «سه‌شنبه‌های تکریم»، الگویی مناسب برای دیگر ارگان‌ها

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس؛ همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس و در چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس، دهمین آیین سه‌شنبه‌های تکریم به میزبان خانواده‌های شهید کازرون برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد صباحی، امام جمعه کازرون در این آیین گفت: ایام بزرگداشت دفاع مقدس فرصتی برای دیدار با خانواده بزرگوار شهدا است و ایده کشوری «سه‌شنبه‌های تکریم» می‌تواند الگوی مناسبی در زمینه دفاع مقدس برای دیگر اداره‌ها و نهادها باشد.

امام جمعه کازرون با اشاره به نقش رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی این ایده کشوری، بیان کرد: امیدوارم این طرح ملی رسانه‌ای شود تا دیگر اداره‌ها هم از «سه‌شنبه‌های تکریم» الگوبرداری کنند.

وی افزود: با توجه به تعداد شهدای شهرستان کازرون، بهتر است بار دیگر نیز این شهرستان میزبان این طرح ملی شود.

داریوش دهقان، فرماندار شهرستان کازرون نیز در این آئین با اشاره به همه‌گیری بیماری کرونا گفت: امروز برای برگزاری سه‌شنبه‌های تکریم این توفیق نصیب شد که خدمت خانواده شهید «مجید شجاعی» برسیم و خیر و برکت شامل حال ما شود.

محمدعلی شجاعی، پدر شهید مجید شجاعی هم گفت: شهید «مجید شجاعی» در 15 سالگی با اعزام به عنوان بسیجی از کشور اسلامی خود دفاع نمود و در سال 1362 در منطقه عملیاتی «غرب زبیدات» به شهادت رسید.

پدر شهید «مجید شجاعی» با بیان اینکه یادگار آن شهید نامه‌هایی است که از جبهه می‌فرستاد، ادامه داد: شهید در نامه‌های خود همواره تأکید کرده است که سلام ما را به خانواده شهیدان برسانید و بگوبید ما مرد جنگیم و ترسی از دشمن نداریم چون حق با ماست در نبرد ان شاءالله پیروز می‌شویم .

وی با بیان اینکه توصیه شهید این بود که پشتیبان امام و ولایت‌فقیه باشید و او را تنها نگذارید، افزود: وی همواره می‌گفت تمام کارهای‌تان را برای خدا انجام دهید و در این راه گام بردارید و پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا قلب امام زمان از شما راضی و خشنود باشد.

شجاعی همچنین گفت: وی به احترام والدین و اعضای خانواده بسیار اهمیت می‌داد و در نامه‌های خودنوشته است نمازهای خود را سر وقت بخوانید و دعای پس از نماز را فراموش نکنید.

گفتنی است دهمین آئین سه‌شنبه‌های تکریم استان فارس، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و بزرگداشت چهلمین سالگرد آن روزگار به دیدار مجازی صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، حسین امیدی، مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس، محمد صباحی، امام جمعه کازرون، داریوش دهقان، فرماندار کازرون و به میزبانی کانون فرهنگی و هنری شهید رجایی مسجد حاج قنبر کازرون به گرامی‌داشت یاد شهیدان مجید شجاعی و ابراهیم آب‌شیرینی (هنرجویان) برگزار گردید.

نظر شما