شناسهٔ خبر: 42822425 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

#شیراز_پایتخت_کتاب_ایران

تجلیل از شهیدان کازرون در دهمین سه‌شنبه‌های تکریم

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس؛ صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همزمان با هفته دفاع مقدس و بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در دهمین سه‌شنبه‌های تکریم استان فارس که به صورت مجازی و با حضور خانواده شهید مجید شجاعی و شهید ابراهیم آب‌شیرینی (هنرجویان) از شهرستان کازرون برگزار شد، گفت: سه‌شنبه‌های تکریم را به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای گرامی‌داشت چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس و با تلاش این اداره کل و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس راه‌اندازی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه با توجه به بیماری کرونا به صورت مجازی عرض سلام خواهیم کرد، بیان کرد: آنچه که شهدای عزیز انجام دادند قابل وصف به وسیله زبان و قلم نیست.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با یادآوری این که شهدا از جان خود گذشتند تا آرامش کنونی را ببینیم، ادامه داد: همه امنیت، سربلندی و آرامش کنونی را از جان‌فشانی شهدا و ایثارگران است.

وی با اشاره به اینکه همواره شهدا توجه به فرامین اسلام و پیروی از ولایت‌فقیه تأکید کردند و در وصیت‌های خود آوردند، افزود: وصیت شهدا را باید سرمشق کار خود قرار دهیم.

سهرابی با اشاره به اینکه شهدا کاری کردند که در وصف نمی‌گنجد، اضافه کرد: ما وظیفه داریم به آنان خدمت کنیم و عرض ادب به خانواده شهدا داشته باشیم و امیدوارم خانواده شهدا ما را دعا کنند و مورد راهنمایی‌های خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس هم گفت: دیدار با خانواده‌های بزرگوار شهدا و تکریم این بزرگواران در اولویت برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد قرار دارد که در سال جاری همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس در قالب سه‌شنبه‌های تکریم» آن را برگزار می‌کنیم.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بیان کرد: هفته دفاع مقدس یادآور جانفشانی، ایثارگری و رشادت مردان مردی است که در راه خدا و عمل به اسلام هر آنچه از مال، جان و فرزند داشتند، در طبق اخلاص گذاشتند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس ادامه داد: بزرگی و رشادت شهدا برای همه جهان به ویژه آزادگان جهان و دوست‌داران اهل‌بیت (ع) درس بزرگی است.

در این آیین از مهدی هنرجویان، بازنشسته اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، هنرمند هنرهای نمایشی و تجسمی کازرون و از یادگاران دفاع مقدس و فرزند شهید ابراهیم آب‌شیرینی (هنرجویان) نیز تجلیل شد.

گفتنی است دهمین آئین سه‌شنبه‌های تکریم استان فارس، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و بزرگداشت چهلمین سالگرد آن روزگار به دیدار مجازی صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، حسین امیدی، مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فارس، محمد صباحی، امام جمعه کازرون، داریوش دهقان، فرماندار کازرون و به میزبانی کانون فرهنگی و هنری شهید رجایی مسجد حاج قنبر کازرون به گرامی‌داشت یاد شهیدان مجید شجاعی و ابراهیم آب‌شیرینی (هنرجویان) برگزار گردید.

نظر شما