شناسهٔ خبر: 42819069 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

گزارش: سونی قبل از خرید کمپانی بتسدا سافت‌ورکس توسط مایکروسافت قصد به انحصار درآوردن بازی Starfield را داشته است

مهدى قانع‌پسند

صاحب‌خبر -

طبق گزارشاتی که به تازگی از سوی برخی منابع منتشر شده است، به نظر می‌رسد کمپانی سونی قصد داشته است که آثار بیشتری از شرکت بتزدا سافت‌ورکس (Bethesda Softworks) را در سال‌های آینده به صورت انحصاری زمانی برای کنسول نسل نهمی پلی‌استیشن ۵  منتشر کند که خرید بزرگ ردموندی‌ها مانع این کار شده است. در ادامه همراه ما باشید تا به جزئیات تکمیلی این گزارش بپردازیم.

مدتی قبل بود که شاهد همکاری‌های چشمگیری ببین شرکت سونی و بتزدا سافت‌ورکس بر سر انتشار بازی‌هایی چون Deathloop و GhostWire: Tokyo به صورت انحصاری زمانی برای کنسول پلی‌استیشن ۵ بودیم.

اما روز گذشته شرکت مایکروسافت با اعلام خبر خرید کمپانی مادر بتزدا سافت‌ورکس، یعنی زنی‌مکس مدیا (ZeniMax Media) باعث غافلگیری و به وجد آمدن بسیاری از بازی‌بازان سراسر جهان شد. پس از انتشار این خبر، شرکت مایکروسافت اعلام کرد از این پس تمامی عناوینی که از سوی استودیوهای کمپانی بتزدا سافت‌ورکس ساخته و منتشر می‌شوند، به صورت کاملاً رایگان از روز اول انتشار در اختیار مشترکین سرویس اکس‌باکس گیم پس (Xbox Game Pass) قرار خواهند گرفت که مطمئناً این موضوع در آینده یکی از عوامل بسیار کلیدی در فروش اکس‌باکس و همین‌طور اشتراک اکس‌باکس گیم پس خواهد بود.

حال به تازگی آقای عمران خان (Imran Khan)، یکی از چهره‌های مشهور صنعت بازی‌های ویدئویی اظهار داشته‌اند که شرکت سونی چند ماه قبل قصد داشته است تا یکی از بزرگ‌ترین آثار چند سال اخیر کمپانی بتزدا سافت‌ورکس یعنی بازی نقش‌آفرینی علمی-تخیلی Starfield که در حال گذراندن مراحل توسعه خود است را به صورت انحصاری و یا انحصاری زمانی برای کنسول پلی‌استیشن ۵ منتشر کند که به علت ورود شرکت مایکروسافت برای خرید این کمپانی و یا دلایل دیگر، این اتفاق هرگز رخ نداده است.

از اخبار مرتبط با این موضوع می‌توان به صحبت‌هایی که  به تازگی آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس اکس‌باکس به اشتراک گذاشته‌اند اشاره کرد مبنی بر آنکه انحصاری بودن و یا نبودن آثار آینده‌ی کمپانی بتزدا سافت‌ورکس باید مورد بررسی قرار بگیرد. البته ایشان اعلام کرده‌اند که مایکروسافت به صورت کامل به قراردادهای انحصاری زمانی دو بازی Deathloop و GhostWire: Tokyo پایبند خواهد بود.

نظر شما