شناسهٔ خبر: 42064928 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اعلام کرد

تدبیر بهداشتی برای 24 هزار داوطلب کنکور

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: آزمون سراسری طی روزهای آینده و با تدابیر ویژه بهداشتی برای 24 هزار و 986 داوطلب برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

عزیز حبیبی 28 مرداد در جلسه هماهنگی برگزاری آزمون سراسری در اردبیل اظهار کرد: ما در هفته‌های گذشته دو آزمون دکترای تخصصی ناپیوسته را با 3 هزار و 242 داوطلب و آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه‌ها را با 11 هزار و 671 نفر داوطلب در استان اردبیل برگزار کردیم.

وی خاطرنشان کرد: این آزمون‌ها به شکل مناسب و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد و بدون اینکه خطری متوجه داوطلبان، ناظران و عوامل اجرایی شود، با سلامتی کامل این آزمون‌ها را برگزار کردیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: از فردا آزمون سراسری دانشگاه‌ها همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز با حضور 24 هزار و 986 داوطلب برگزار خواهد شد که این تعداد نسبت به سال گذشته یک هزار و 284 نفر افزایش یافته است.

حبیبی تصریح کرد: 52 درصد داوطلبان کنکور آقا و 48 درصد خانم هستند که هفت درصد این داوطبان در رشته ریاضی، 50 درصد در علوم تجربی، 24 درصد در علوم انسانی، 6 درصد در هنر و 12 درصد نیز در زبان‌های خارجی باهم رقابت خواهند کرد.

وی افزود: آزمون سراسری طی روزهای 29، 30 و 31 مرداد ماه و همچنین اول شهریورماه در حوزه‌های امتحان شهرهای اردبیل، خلخال، گرمی، مشگین‌شهر و پارس‌آباد برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: به نسبت سال‌های گذشته ما با توجه به شیوع بیماری کرونا محل آزمون را متعدد در نظر گرفتیم به طوری که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه آزاد، پیام نور و آموزش و پرورش این آزمون روزهای یاد شده برگزار خواهد شد.

حبیبی  با قدردانی از همکاری بسیج و شهرداری‌ها در ضدعفونی و گندزدایی محل برگزاری آزمون گفت: به صورت روزانه محل برگزاری آزمون ضدعفونی خواهد شد و داوطلبان نباید نگرانی از بابت تامین سلامت خود داشته باشند.

وی ادامه داد: افرادی که علایم اولیه بیماری را دارند باید با مراجعه به سامانه و خوداظهاری اطلاعات مورد نظر را تکمیل کنند تا محل مناسب برای افراد بیمار و یا کرونایی در نظر گرفته شود تا آزمون خود را در آن محل و به صورت جدا انجام دهند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ناظران و عوامل مختلف اجرایی سعی‌مان بر این تا تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در برگزاری این آزمون مدنظر قرار گیرد که انتظار می‌رود با همکاری و هماهنگی سایر نهادها در چند روز باقیمانده این کار به انجام برسد.

حبیبی اقدام اول را گندزدایی و ضدعفونی کردن محل برگزاری آزمون اعلام کرد و گفت: با توجه به حجم زیاد داوطلبان در کنکور سراسری سعی کردیم تا فاصله بیش از یک و نیم متر برا داوطلبان در نظر گرفته شود ولی در ورودی محل برگزاری آزمون داوطلبان تب‌سنجی نخواهند شد.

وی استفاده از ماسک سه لایه را به داوطلبان توصیه و تصریح کرد: به مقدار مورد نیاز اقلام بهداشتی و ماسک تهیه شده تا در صورت نیاز و استفاده داوطلبان در اختیار آنها قرار گیرد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به خانواده‌ها اطمینان داد؛ متولیان برگزاری این آزمون فرزندانشان را در صحت و سلامت در زمان برگزاری همراهی خواهند کرد و بدون مشکل خاص آزمون امسال نیز برگزار خواهد شد.

حبیبی از خانواده‌ها خواست؛ از تجمع و حضور در محل برگزاری آزمون خودداری کرده و به داوطلبان آرامش و اطمینان خاطر دهند تا با شرایط مناسب آزمون خود را برگزار کنند.

وی افزود: 3.5 تا 4 ساعت زمان برگزاری آزمون خواهد بود و داوطلبان باید در طول این مدت ماسک خود را حفظ کرده و به هیچ وجه از رعایت مسایل بهداشتی غافل نشوند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: داوطلبان حق آوردن وسایل اضافی نظیر موبایل، ماشین حساب و سایر تجهیزات را به داخل محل برگزاری آزمون ندارند و سعی‌مان بر این است تا بسته‌های غذایی در نظر گرفته شده را به صروت سلف سرویس و با رعایت مسایل بهداشتی تحویل داوطلبان دهیم تا در طول آزمون از آن استفاده کنند.

حبیبی در مورد آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها نیز خاطرنشان کرد: برای دوره‌های کارشناسی احتمال برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی وجود دارد اما دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا با تدبیر ستاد ملی کرونا می‌توانند به صورت حضوری نیز از کلاس‌ها استفاده کنند.

وی گفت:تمام برنامه‌های تدارک دیده شده ما منوط به نظر قطعی ستاد ملی کروناست و تا شروع سال تحصیلی جدید موارد مود نظر ابلاغ خواهد شد تا ما براساس آن اقدامات و برنامه‌ریزی‌های خود را انجام دهیم.

انتهای پیام

نظر شما