شناسهٔ خبر: 42072522 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

نحوه برگزاری کنکور سراسری

برگزاری کنکور سراسری آخر این هفته انجام خواهد شد و وزیر علوم توضیحاتی درباره نحوه برگزاری آن ارائه کرده است/

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر برگزاری کنکور سراسری در موعد مقرر انجام خواهد شد و ادامه دار شدن شیوع ویروس کرونا با پروتکل های سختگیرانه تری برگزاری می شود . در دو کنکور قبلی دکتری و کاشناسی ارشد فاصله اجتماعی بین داوطلبان یک متر و 60 سانتی متر تعبیه شده بود اما در این آزمون فاصله اجتماعی یک متر و 80 سانتی مترخواهد بود.

به گفته غلامی وزیر علوم ایین فاصله گذاری در اغلب محل های برگزاری آزمون انجام شده و در مواردی که فضا کافی وجود نداشته است محل برگزاری تغییر پیدا کرده و به محلی با فضای بیشتر منتقل شده است و مشکلی درباره تامین فضا وجود ندارد.

وزیر علوم از دواطلبان درخواست کرده است که به تنهایی به محل آزمون بیایند اما اگر به هر دلیل مثل فاصله زیاد لازم بود فرد همراهی با داوطلب باشد خدمات بهداشتی و پذیرایی به همراه داوطلب هم ارائه می شود. قرار است به هر یک از داوطلبان پکی شامل ماسک و ماده ضدعفونی کننده داده شود. به گفته غلامی داوطلبان موظفند با ماسک از منزل به محل برگزاری آزمون بیایند و این هدایا به منظور تعویض ماسک برای آنها در نظر گرفته شده است.

 

نحوه برگزاری کنکور سراسری

۲ میلیون بسته‌ی بهداشتی داوطلبان کنکور سراسری تحویل داده شد

محمد مخبر؛ رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، در راستای اجرای پروتکل‌های بهداشتی و به منظور آرامش خاطر داوطلبان کنکور و خانواده‌های آن‌ها، طی مراسمی حواله‌ی ۲ میلیون بسته‌ی اهدایی، شامل اقلام بهداشتی مقابله با ویروس کرونا را برای برگزاری هر چه بهتر آزمون سراسری، به دکتر محمد غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تقدیم کرد.

با توجه به نزدیکی آزمون سراسری، لازم بود تا در کم‌ترین زمان، بسته‌های بهداشتی در سراسر کشور توزیع و تحویل مراکز برگزاری آزمون شود.

 

در همین راستا و با توجه به دستور دکتر مخبر، این مسئولیت مهم به شرکت پخش البرز محول شد و این شرکت با بسیج تمامی امکانات لجستیکی خود، در مدت ۳ روز از تاریخ 25 مرداد 1399 تا 28 مرداد ماه، این هدایای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را در سراسر کشور و در ۵۸۹ حوزه‌ی امتحانی پخش ‌کرد.

 

اکنون با تلاش شبانه‌روزی مجموعه‌ی پخش البرز، بسته‌های بهداشتی مقابله با کرونا در زمان مقرر برای استفاده‌ی داوطلبان کنکور سراسری، که آینده‌سازان و مهم‌ترین سرمایه‌ی کشور محسوب می‌شوند، به نمایندگان سازمان سنجش در تمامی حوزه‌ها تحویل داده شد.

مجموعه‌ی پخش البرز ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی داوطلبان جوان، با انگیزه و مشتاق به ورود به عرصه‌ی علم و دانش، از پروردگار عالم، سلامتی و تندرستی یکایک این عزیزان را مسئلت دارد.

 

نحوه برگزاری کنکور سراسری

خانواده‌ها در محل برگزاری کنکور سراسری تجمع نکنند

موسی شعفی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری کنکور سراسری اظهار داشت: کنکور سراسری در دانشگاه سراسری مراغه با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه خانواده ها نگرانی از محل برگزاری کنکور سراسری نداشته باشند، گفت: کنکور سراسری مطابق با پروتکل‌های بهداشتی و تصمیم ها و طبق دستورالعمل های کشوری ستاد مبارزه با کرونا در سالم ترین شرایط برگزار خواهد شد.

وی به نظارت و همکاری دانشکده علوم پزشکی در برگزاری کنکور سراسری اشاره کرد و گفت: تب سنجی، ارایه ماسک و اقلام بهداشتی از جمله موارد بهداشتی است که در مدت برگزاری کنکور سراسری در نظر گرفته شده است.

وی گفت: محل برگزاری کنکور سراسری روزانه در چندین نوبت ضدعفونی خواهد شد.

معاون فرماندار مراغه اضافه کرد: همچنین نیروی انتظامی در تامین امنیت و راهنمایی و رانندگی در رفع موانع ترافیکی و روان سازی ترافیک حضور خواهد داشت.

شعفی ادامه داد: شرکت ها و ادارات خدمات رسان در روزهای برگزاری کنکور سراسری از هرگونه حفاری و عملیات اجرایی خودداری کنند و در صورت بروز مشکل و اتفاق خاصی سریعا رفع و آماده ارایه خدمات باشند.

به گزارش ایرنا، کنکور سراسری روزهای ۲۹، ۳۰، ۳۱ مرداد و یکم شهریور در دانشگاه سراسری مراغه با رقابت ۴ هزار و ۳۴۳ نفر از شهرستان مراغه در رشته های تجربی، ریاضی، انسانی،  زبان و هنر برگزار خواهد شد.

 

نظر شما