شناسهٔ خبر: 66377461 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

راه‌اندازی ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد، پتروشیمی و حفاری خوزستان

اهواز- ایرنا- مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان گفت: ۲ خوشه‌ پشتیبانی و تجهیزات صنایع مرتبط با فولاد، پتروشیمی و تجهیزات حفاری( تامین و ساخت و تعمیر) به منظور رونق کسب و کار صنایع وابسته به این ۲ صنعت در استان ایجاد شد.

صاحب‌خبر -

علی مهدی‌پور روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت شکل‌گیری خوشه‌های صنعتی در استان بیان کرد: با ایجاد این خوشه‌های صنعتی چندین واحد صنعتی راکد نیز به چرخه تولید بازگشتند.

وی گفت: با ایجاد این ۲ خوشه صنعتی ۲ قرارداد به مبالغ یک میلیون یورو و ۴۶۰ میلیارد ریال با صنایع بزرگ استان در راستای تولید و تامین تجهیزات مورد نیاز آن‌ها منعقد شد.

تمهیدات ایجاد ۲ خوشه گیاهان دارویی و صنایع دستی در خوزستان نیز فراهم شده است.

مهدی پور افزایش گردش مالی، توسعه قراردادهای قبلی، سفارش گیری از صنایع بزرگ و جلوگیری از خروج سفارشات در استان را از جمله مزیت‌های راه‌اندازی این خوشه‌ها دانست.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان افزود: همچنین راه‌اندازی این خوشه‌ها، شناسایی ظرفیت‌های فنی موجود در استان و جلب رضایت شرکت‌های بزرگ صنعتی را به همراه داشته است.

وی به نقش و جایگاه صنایع کوچک و متوسط اشاره کرد و گفت: این صنایع عامل اصلی رشد و توسعه کارآفرینی و نوآوری هستند که در رفع بیکاری و محرومیت بسیار اثر گذارند و فرصت‌های جدیدی را برای جذب سرمایه گذار ایجاد می‌کنند.

مهدی‌پور با بیان اینکه استفاده از خوشه‌های صنعتی در توسعه صنایع کوچک و متوسط، یکی از روش‌های موثر و کارآمد است ادامه داد: یک خوشه موفق می‌تواند نیرویی جهت‌دهنده تلقی شود که توسعه یک حوزه صنعتی خاص یا یک اقتصاد منطقه‌ای را در بهترین شکل ممکن به وجود آورد.

به گزارش ایرنا، ۶ خوشه صنعتی فعال در حوزه خرما، شیلات، پوشاک، تجهیزات نفتی ، پتروشیمی و پشتیبانی تجهیزات صنایع فولاد و حفاری در استان وجود دارد.

نظر شما