شناسهٔ خبر: 41934369 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ضمن تهدید ترکیه؛

ارتش عراق: در برابر ريخته شدن خون شهروندانمان ساکت نمي مانيم

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- ارتش عراق در واکنش ب حمله پهپادی ترکیه به شمال این کشور، آنکارا را تهدید کرد و هشدار داد که در برابر ریخته شدن خون عراقی‌ها ساکت نخواهد نشست.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه شفق‌نیوز، یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در بیانیه‌ای گفت: ما حمله پهپادی ترکیه به تعدادی از نیروهایمان را محکوم می‌کنیم. این تجاوز به کشته شدن رئیس تیپ دوم در منطقه اول در فرماندهی گارد مرزی و رئیس گردان سوم و  زخمی شدن رئیس گردان اول و افسر اطلاعات و دو تن از همراهانشان منجر شد. نیروهای ما در عملیات شناسایی در منطقه سیدکان در چهار کیلومتری نوار مرزی با ترکیه بودند.
وی گفت: به منظور حفظ حسن همجواری و روابط میان دو کشور نیروهای ترکیه باید درباره این جنایت توضیح داده و عاملان باید مجازات شوند. ما قبلا هم نسبت به ادامه تجاوزات ترکیه به خاک عراق هشدار داده بودیم. خون عراقی‌ها گرانبهاست و ما در برابر ریخته شدن خونشان سهل‌انگاری نکرده و ساکت نمی‌نشینیم.
در همین راستا تحسین الخفاجی، سخنگوی عملیات مشترک عراق نیز گفت: با مسئولان اقلیم کردستان درباره تجاوز ترکیه که به کشته شدن دو افسر گارد مرزی منجر شد ارتباط و گفتگو داریم.
وی افزود: جزئیات دیگری وجود دارد که برای بررسی دلایل این حمله و هدف قرار گرفتن نظامیان عراقی با اقلیم کردستان درباره آن صحبت خواهیم کرد.

نظر شما