شناسهٔ خبر: 66430308 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

رئیس جمهور در جمع کارگران نخبه خطاب به مسئولان دستور داد

هیچ واحد تولیدی تعطیل نشود

رئیس جمهور با اشاره به پیگیری مجدانه دولت برای به سرانجام رسیدن لایحه امنیت شغلی کارگران، خطاب به مقامات مسئول کشور اظهار کرد: به هیچ وجه اجازه ندهید کارگاه و کارخانه‌ای بنا به هر دلیلی تعطیل شود.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روز گذشته در سی‌وپنجمین جشنواره ملی قدردانی از کارگران نخبه، گروه‌های کارگری و واحدهای نمونه حضور یافت.
رئیس‌جمهور با همراهی عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت و سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اهدای لوح و تندیس ویژه از جمعی از کارگران نخبه و گروه‌های کارگری قدردانی کرد.وی محور همه تلاش‌ها را در فعالیت و تولید دانست و گفت: محور در تولید کارآفرین کارگر است که نقش بی بدیلی دارند و بنابراین باید همه حمایت‌ها اعم از حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر شکل بگیرد.رئیس جمهور ادامه داد: لایحه امنیت شغلی کارگران در دولت تصویب شده است و ان‌شاءالله از طریق مجلس دنبال خواهد شد که سریع‌تر به نتیجه برسد. ثبات شغلی برای کارگران مسئله بسیار مهمی است. تزلزل شغلی نه تنها فرد بلکه خانواده را متزلزل می‌کند.
آیت الله رئیسی ادامه داد: در مسئله جنگ اقتصادی تصور کردند با برخی تهدیدها و تحریم‌ها می‌توانند ملت را متوقف کنند، در حالی‌که کشور از رشد اقتصادی، رشدتولید و نوآوری و خلاقیت‌ها و رشد در حوزه‌های فناورانه برخوردار است.
رئیس جمهور اظهار کرد: مسئله بیمه کارگران ساختمانی بسیار مهم است. موانعی وجود داشت و در تلاش‌ هستیم با کمک نمایندگان مجلس هر چه سریع‌تر موانع را رفع کنیم. ساز و کار سه‌جانبه کارگری، کارفرمایی که در قانون تعریف شده است، سازوکار خوبی است و باید دنبال شود.

نظر شما