شناسهٔ خبر: 41934586 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اقلیم کردستان عراق : پ.ک.ک و ترکیه درگیری خود را به بیرون از عراق ببرند

بغداد - ایرنا - اقلیم کردستان عراق در پی حمله پهپادی روز سه شنبه ترکیه به مرزبانان و کشته شدن دو فرمانده بلندپایه مرزبانی از حزب کارگران کردستان عراق ( پ.ک.ک ) و آنکارا خواست درگیری های خود را به بیرون از خاک عراق ببرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، وزارت داخلی اقلیم کردستان عراق روز چهارشنبه در بیانیه ای خواهان خروج پ.ک.ک و ارتش ترکیه از شمال عراق شد و تاکید کرد دو طرف درگیری های خود را از خاک عراق و اقلیم کردستان خارج کنند.
بر اساس گزارش منابع عراقی در حمله پهپادی ارتش ترکیه به  خودرو مرزبانان عراق در منطقه «سیدکان» از توابع «سوران» در شمال استان اربیل دو فرمانده بلندپایه عراقی به همراه راننده آنها کشته شدند. 
در بیانیه وزارت داخلی اقلیم کردستان آمده که در ساعت ۲ و ۴۵ دقیقه روز سه شنبه نیروهای مرزبانی دولت فدرال عراق، در حالی که درصدد رفع خلاء امنیتی در مناطق مرزی بودند، یکی از خودروهای آنان توسط هواپیمای جنگی ترکیه هدف قرار گرفت که منجر به کشته شدن دو افسر، سرتیپ «محمد رشید سلیمان»، فرمانده تیپ دوم مرزبانی و سرهنگ «زبیر حالی تاج الدین»، ​​فرمانده هنگ سوم تیپ دوم نیروهای گارد مرزی و مجروح شدن سرهنگ «حسام الدین عبدالرحمان حسن» شد.
در ادامه بیانیه تاکید شده است که پ.ک.ک و ترکیه باید جنگ و اختلافات خود را به بیرون از قلمرو عراق و اقلیم کردستان ببرند تا بیش  از این مردم این منطقه قربانی درگیری های دو طرف نشوند.
از سوی دیگر، دولت عراق نیز حمله هوایی ترکیه به شمال این کشور را «تجاوز آشکار و نقض خطرناک حاکمیت» خود خواند و آن را محکوم کرد.
«برهم صالح»،رئیس جمهوری عراق شامگاه ‌روز گذشته در بیانیه‌ای به حمله پهپادی ترکیه به منطقه‌ای در شمال اربیل واکنش نشان داد و خواستار توقف فوری حملات و مذاکره و گفت‌وگو برای حل مشکلات در مرزهای دو کشور شد.
رسانه‌های عراقی روز سه‌شنبه از کشته شدن چهار تن از نیروهای مرزبانی این کشور (دو افسر ارشد، دو سرباز) در حمله هوایی ترکیه خبر دادند.
بر اساس برخی گزارش ها، در حمله پهپاد ترکیه به نشست مشورتی بین نیروهای مرزبانی عراق و عناصر پ.ک.ک ۲۰ تن کشته شدند.

عراق در پی کشته شدن شماری از نظامیان خود در حمله یک فروند پهپاد ترکیه ای به اقلیم کردستان، از لغو سفر وزیر دفاع ترکیه به بغداد که قرار بود روز پنجشنبه انجام شود و همچنین تصمیم برای احضار سفیر ترکیه در عراق به وزارت خارجه این کشور خبر داد.

نظر شما