شناسهٔ خبر: 41190226 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

توسعه 5 فرودگاه سیستان و بلوچستان در دستور کار است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توسعه 5 فرودگاه سیستان و بلوچستان در دستور کار است، گفت: برای تبدیل راه اصلی به بزرگراه از شمال به جنوب در حال تلاش هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مراسم ریل‌گذاری مسیر راه آهن زاهدان – چابهار دقایقی پیش با حضور وزیر راه و شهرسازی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) و استاندار و نمایندگان استان سیستان و بلوچستان آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی در این مراسم اظهار کرد: مسیر ریلی چابهار - زاهدان، طولانی ترین مسیر ریلی کشور است که در حال ساخت بوده که شاید شروع بزرگترین پروژه ریلی باشد.

محمد اسلامی گفت: راه‌آهن چابهار ــ زاهدان معاهده سه‌جانبه "ایران افغانستان و هندوستان" را تقویت می‌کند، از سال ۱۳۹۶ تاکنون روند توسعه و بهره‌برداری از بندر شهید بهشتی افزایش ۴برابری داشته است.

وی ادامه داد: این یک نقطه تکیه‌گاهی اساسی در ترانزیت، صادرات و واردات کشور خواهد بود.

اسلامی افزود: در سیستان و بلوچستان در مقطعی از راه هایی که نداشتیم حرف می زدیم اما امروز از راه های اصلی و راه آهن صحبت می کنیم.

وی ادامه داد: برای تبدیل راه اصلی به بزرگراه از شمال به جنوب در حال تلاش هستیم.

این مسؤول بیان کرد: توسعه 5 فرودگاه سیستان و بلوچستان در دستور کار است، فرودگاه سراوان را تا 3 ماه دیگر افتتاح خواهیم کرد، بیمارستان سراوان را نیز برای تجهیز به وزارت علوم تحویل دادیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: منطقه ویژه اقتصادی رامشار را برای تاثیرگذاری اجتماعی و فرهنگی نیز فعال خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: پروژه راه‌آهن چابهار ــ زاهدان بهره‌برداری حداکثری از بندر شهید بهشتی چابهار را به‌دنبال دارد.

اسلامی بیان کرد: کار انجام شده در یک و نیم سال اخیر برابر با 8 سال گذشته است، معادنی که مربوط به توسعه سواحل مکران مربوط می شود.

 انتهای پیام/3139

 

نظر شما