شناسهٔ خبر: 66375809 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انباشت نخاله ساختمانی مشکل جدی حاشیه راه‌ها در مهاباد/ ۲۰۰ تن جمع آوری شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ۲۰۰ تن نخاله ساختمانی محورهای مواصلاتی و حاشی جاده ای این شهرستان با کمک عوامل راهداری جمع آوری و به مکان مناسب انتقال یافت.

صاحب‌خبر -

فاروق سلیمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: افزایش بی رویه انباشت نخاله های ساختمانی در حاشیه شهر بویژه در کنار مسیرهای ارتباطی منجر به تخریب محیط زیست و خطراتی ایمنی شده بود، که طرح جمع آوری آنها و ساماندهی نحوه انباشت آن در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در قالب طرح جمع آوری نخاله های ساختمانی بیش از ۷۰ کیلومتر از مسیرهای مهاباد به شهرستان های میاندوآب، ارومیه و بوکان و حاشیه شهر و پیرامون سد از نخاله ساختمانی پاکسازی و جمع آوری شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد بیان کرد: هم اکنون مکان ویژه دفع نخاله های ساختمانی مشخص و سایت قدیمی پسماند و زباله سیدآباد به مدت یکسال برای تخلیه این زباله ها در نظر گرفته شده است.

سلیمانی با بیان اینکه طرح جمع آوری نخاله های ساختمانی با کمک راهداری و شهرداری ادامه دارد، افزود: با افراد متخلف که اقدام به تخلیه غیرقانونی نخاله های ساختمانی در حاشیه جاده و سطح شهر می کنند، برخورد قانونی اقدام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، این طرح با توجه به ضرورت پیشگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست، حفظ سیمای محیط طبیعی و شرایط بوم شناختی رودخانه‌ها همچنین حفظ و پاکسازی سواحل اجرا می‌شود و ضرورت دارد بسترهای لازم برای بهره‌مندی مسافران و گردشگران از ظرفیت‌های موجود و برخورداری از محیط زیستی پاک و سالم در سال جدید فراهم شود.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

نظر شما