شناسهٔ خبر: 66597832 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پیش‌بینی رشد ۲۰ درصدی صادرات کرمانشاه

فاطمه کمانی

معاون بازرگانی و توسعه تجارت خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، امسال شاهد رشد ۲۰ درصدی صادرات استان باشیم.

صاحب‌خبر -

احسان باقرخانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به صادرات حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری استان در سال ۱۴۰۲، گفت: حدود نیمی از صادرات سال گذشته یعنی رقمی معادل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار مربوط به کالاهای خروجی از مرزهای استان است، یعنی کالاهایی که در سایر گمرکات اظهار شده و صرفا از مرزهای کرمانشاه خارج شده است.

وی ادامه داد: یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از صادرات سال گذشته کرمانشاه نیز مربوط به کالاهایی بوده که از گمرکات کرمانشاه اظهار شده که شامل دو بخش تولیدات استان و کالاهایی است که با فعالیت تجار و بازرگانان کرمانشاه از مرزهای ما به خارج از کشور صادر شده است.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت خارجی اداره کل صمت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: طبق ارزیابی که صورت گرفته حدود ۵۰ درصد از صادرات اظهاری ۱.۷ میلیارد دلاری که داریم، کالاهای تولید داخل کرمانشاه بوده و حاصل فعالیت واحدهای صنعتی و معدنی استان است.

باقرخانی گفت: البته سهم تولیدات استان و فعالیت تجار و بازرگانان از صادرات اظهاری کرمانشاه تا حدودی در هم تنیده، اما می‌توان گفت حدود ۸۵۰ میلیون دلار از این میزان صادرات سهم واحدهای تولیدی کرمانشاه است.

وی درباره وضعیت صادرات امسال استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه در کل کشور پیش‌بینی می‌شود رشد صادرات حدود ۲۰ درصد باشد، افزود: امیدواریم در استان کرمانشاه نیز امسال شاهد رشد ۲۰ درصدی صادرات باشیم.

باقرخانی تاکید کرد: کرمانشاه در شرایط فعلی نیز وضعیت خوبی از نظر صادرات در کشور دارد و سهم قابل توجهی از صادرات ایران خصوصا به کشور عراق را به خود اختصاص می‌دهد.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمار گمرکات استان کرمانشاه، سال گذشته ۳.۴ میلیارد دلار کالا از مرزهای کرمانشاه صادرات انجام شده که این میزان در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از لحاظ ارزش ۲۷ درصد افزایش و از  نظر وزن رشدی هفت درصدی داشته است.

انتهای پیام

نظر شما