شناسهٔ خبر: 41160908 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تبدیل سد‌های خراسان رضوی به پهنه‌های گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی گفت: سد‌ها و بند‌های استان به فضا‌ها و تاسیسات گردشگری تبدیل می شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل مکرمی‌فر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی در جلسه کمیته گردشگری آب استان که در شرکت آب منطقه‌ای استان برگزار شد گفت: بر اساس تفاهم‌نامه وزارت نیرو و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سد‌های استان به عنوان قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

او افزود: بر اساس تفاهم صورت گرفته بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی سد‌ها و بند‌های دارای ظرفیت جذب گردشگر از جمله سدفریمان، سد درونگر، سدسلامی و سایر سد‌ها و بند‌های استان به فضای گردشگری تبدیل خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی ادامه داد: گردشگران با توجه به تنوع فضا‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری که در این مناطق ایجاد خواهد شد امکان بازدید از آن‌ها را خواهند داشت.

مکرمی‌فر بیان کرد: در خراسان رضوی بیش از ۲۰ سد و بند با ظرفیت‌های گردشگری وجود دارد که در حال برنامه‌ریزی برای استفاده بیشتر از آن‌ها در راستای توسعه گردشگری هستیم.
 
انتهای پیام// ف.ک

نظر شما