شناسهٔ خبر: 41158167 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سدها و منابع آبی خراسان رضوی به ظرفیت گردشگری تبدیل می‌شوند

گروه استان‌ها-مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی از تبدیل سدها و بندهای استان به فضاها و تاسیسات گردشگری خبر داد.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل مکرمی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: براساس تفاهم نامه وزارت نیرو و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سدهای استان به عنوان قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: براساس تفاهم صورت گرفته بین اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و شرکت آب منطقه‌ای سدها و بندهای دارای ظرفیت جذب گردشگر از جمله سدفریمان، سددرونگر، سدسلامی و سایر سدها و بندهای استان به فضای گردشگری تبدیل خواهند شد.

مکرمی‌فر تصریح کرد: گردشگران با توجه به تنوع فضاها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری که در این مناطق ایجاد خواهد شد امکان بازدید خواهند داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی تصریح کرد: در استان خراسان رضوی بیش از 20 سد و بند با ظرفیت‌های گردشگری وحود دارد که در حال برنامه‌ریزی برای استفاده بیشتر از آن‌ها در راستای توسعه گردشگری هستیم.

مکرمی‌فر گفت: در طرح‌های گردشگری تأسیسات آبی حراست از آثار باستانی و حفظ و پایداری شرایط زیست محیطی باید بطور کامل توسط سرمایه گذاران مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/282/ ت

نظر شما