شناسهٔ خبر: 49549315 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کلات می‌رود تا در صنعت گردشگری آب، توریست جذب کند

مدیر امور منابع آب کلات گفت: منابع آبی و تعدد اماکن گردشگری آب به همراه فضای طبیعی منطقه فرصت و غنیمتی برای توسعه گردشگری آب در کلات است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصطفی فرزانه مدیر امور منابع آب کلات با بیان اینکه این شهرستان  به دلیل آب و هوای متنوع و شرایط جوی مناسب و همچنین تعداد سد‌ها و وجود آب گرم‌های طبیعی برای سرمایه‌گذاری و توسعه صنعت گردشگری مستعد است، گفت: منابع آبی و تعدد اماکن گردشگری آب به همراه فضای طبیعی منطقه فرصت و غنیمتی برای توسعه گردشگری آب در شهرستان کلات است.

او افزود: امور آب کلات تجهیزات و امکانات رفاهی در حاشیه سد‌ها برای بازدیدکنندگان آماده کرده است و در صورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آمادگی داریم تا در این زمینه همکاری لازم را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید

مدیر امور منابع آب کلات ادامه داد: مسیر‌های منتهی به سد‌های چهچهه و قره‌تیکان آماده‌سازی و از نظر رفاهی در سطح بسیار بالایی قرار دارد، گردشگری ظرفیت توسعه در همه فصول را داراست گاهی رویت و چشم‌انداز زمستانی یک آبشار و یا دریاچه پوشیده از یخ همانند جذابیت‌های آن در فصل تابستان می‌تواند گروه‌هایی از طبیعت‌گردان را به سوی خود جلب کند.

فرزانه به توسعه گردشگری هوایی برای گردشگران از سد چالیدره طرقبه مشهد به کلات اشاره و بیان کرد: طی برنامه‌ریزی مقرر شد که بخش خصوصی برای توسعه گردشگری هوایی و پروازی ورود کند که متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا این پروژه به حالت نیمه تعطیل درآمد و عملیاتی نشد که امیدواریم با مساعد شدن شرایط در این خصوص اقدامات لازم انجام شود.

او تصریح کرد: توجه به ورزش و توسعه اماکن ورزشی یکی دیگر از برنامه‌های امور آب کلات است به همین منظور مذاکراتی با رییس هیات قایقرانی استان صورت گرفته است تا سد‌های چهچهه و قره تیکان را برا‌ی برنامه‌های تفریحی و تمرین تیم‌های قایقرانی آماده‌سازی و تجهیز کنیم که در صورت تایید و نهایی شدن مذاکرات فرصتی برای جذب ورزشکاران و گردشگران فراهم می‌آورد. همچنین مسیر دوچرخه سواری از شهرستان مشهد به سمت سد‌های کلات در دستور کار قرار گرفته است.

فرزانه با اشاره به این که گردشگری آب یک منبع حیاتی برای بسیاری از مقصد‌های گردشگری است بیان کرد: گردشگری آب، راهبردی برای توسعه پایدار شهرستان کلات است.

 

انتهای پیام//ف.ح

نظر شما