شناسهٔ خبر: 41159137 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آغاز اجرای المان گلزار شهدای روستای انقلابی ایران

فرمانده ناحیه سپاه شهرستان نمین از آغاز اجرای المان شهدای قیام انقلابی نیارق با مشارکت سپاه، خیرین، گروه جهادی شهید حججی و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خبر داد.

صاحب‌خبر -

شاپور حسن‌زاده پیش‌ازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: عملیات اجرایی المان میدان شهدای قیام انقلابی روستای نیارق شهرستان نمین با مشارکت بسیج سپاه، فرمانداری، امام جمعه، خیرین،گروه جهادی شهید حججی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آغاز شد.

وی افزود: یادمان شهدای قیام انقلابی مردم نیارق در دی‌ماه سال ۹۶ با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل کلنگ‌زنی و در سال ۹۷ فراخون طراحی یادمان با فعال‌سازی دبیرخانه ستاد برگزاری یادواره شهدای نیارق نمین انجام و شاهی زارع دارنده مدرک دکترای معماری به عنوان طراح و مجری المان انتخاب شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نمین بیان کرد: با تحقق اعتبارات استانی و جلب مشارکت خیرین، عملیات اجرایی سازه فلزی و فنداسیون شروع شده و در سال‌جاری نیز برای تکمیل یادمان مبلغ ۴۰ میلیون تومان با مشارکت خیرین شهرستانی و اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اختصاص یافت.

حسن‌زاده ادامه داد: به همت گروه جهادی شهید حججی شهرستان نمین، اجرای نمای این المان آغاز شده و در سالگرد قیام انقلابی مردم نیارق و همزمان با برگزاری یادواره، افتتاح می‌شود.

وی گفت: قیام تاریخی و خونین مردم روستای نیارق در ۱۸ دی‌ماه سال ۱۳۵۷ با تقدیم ۵ شهید در راه مبارزه با رژیم پهلوی، اقدامی منحصر به فرد است که روستای نیارق از این لحاظ در سطح کشور بی‌نظیر بوده و باید این اقدام انقلابی به بهترین شکل ممکن به همگان معرفی شود.

-انتهای پیام/3463/622/

نظر شما