شناسهٔ خبر: 40837008 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لزوم ثبت خاطرات مادران شهدا و آزادگان استان اردبیل

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: ثبت و انتشار خاطرات مادران شهدای استان یک حرکت بسیار مهم و ارزشمند بوده و در کنار آن، باید به ثبت خاطرات مادران آزادگان هم توجه ویژه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، اظهار کرد: ثبت و انتشار خاطرات مادران شهدای استان اردبیل یک حرکت بسیار مهم و ارزشمند بوده و باید هرچه سریع‌تر و با دقت تمام این خاطرات به ثبت برسد.

وی افزود: در کنار ثبت خاطرات مادران شهدا، باید به مادران آزادگان هم توجه ویژه کرد و خاطرات این مادران فداکار هم که در ایثار کم از مادران شهدا ندارند، ثبت و انتشار یابد. 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل تصریح کرد: پس از اتمام و بهره‌برداری از موزه دفاع مقدس استان اردبیل، تأثیر این موزه در حوزه فرهنگی، اجتماعی و دینی مردم استان اردبیل نمایان و قابل مشاهده خواهد بود.

ساخت یادمان‌های شهدای گمنام استان اردبیل امسال به اتمام می‌رسد

ندایی بیان کرد: هر چقدر در حوزه ایثار و شهادت و فداکاری رزمندگان فعالیت شود باز هم کم بوده و باید با قوت تمام ایثار و فداکاری شهدا و رزمندگان و به‌خصوص آن‌هایی که تاکنون کمتر پرداخته شده‌اند را روایت کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه ساخت یادمان‌های شهدای گمنام استان در ردیف بودجه امسال وجود دارد، سال‌جاری ساخت این یادمان‌ها در استان اردبیل به اتمام خواهد رسید. 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل ادامه داد: به‌دلیل شیوع بیماری کرونا برگزاری یادواره‌های شهدا در استان متوقف شده است و به محض این‌که شرایط محیا شده و متخصصان حوزه بهداشت و درمان اجازه برگزاری صادر کنند، این مراسم‌های ارزشمند برگزار خواهد شد.

وجود ۷۴ شهید گمنام در استان اردبیل

علی واحد، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: امسال در ۴۰ سالگی دفاع مقدس در استان اردبیل بیش از ۲۵۰ عنوان برنامه اجرا خواهد شد.

واحد بیان کرد: در سطح استان اردبیل ۷۴ شهید گمنام در ۳۳ منطقه دفن شده‌اند که از این تعداد کار ساخت ۱۸ یادمان شهدا به اتمام رسیده و ۱۵ یادمان دیگر شهدای گمنام نیز با همت مسؤولان امسال به اتمام خواهند رسید.

-انتهای پیام/۳۴۶۳/۸۲۰/

نظر شما