شناسهٔ خبر: 40516488 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

رونالدو بالاتر از مسی | نخستین مرد یک میلیارد دلاری تاریخ فوتبال

فوق‌ستاره پرتغالی تیم فوتبال یوونتوس ایتالیا با ۱۰۵ میلیون دلار درآمد در سال ۲۰۲۰ به نخستین بازیکن فوتبال تاریخ تبدیل شد که به باشگاه میلیاردرهای دنیا می‌پیوندد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فوربس، کریستیانو رونالدو در یکی دیگر از عرصه‌های رقابت با لیونل مسی از نابغه آرژانتینی پیش افتاد و نام خود را به عنوان نخستین -و تا امروز تنها- بازیکن فوتبال در دنیای افراد با ثروت بیش از یک میلیارد دلار ثبت کرد. این فوتبالیست ۳۵ ساله پس از تایگر وودز گلف‌باز (در ۲۰۰۹) و فلوید می‌ودر مشتزن (در ۲۰۱۷) سومین ورزشکار تاریخ است که وارد باشگاه میلیاردرهای دنیا می‌شود.

رونالدو در مدت ۱۷ سال حضور در عرصه فوتبال حرفه‌ای ۶۵۰ میلیون دلار درآمد داشته و انتظار می‌رود درآمد او تا پایان قراردادش با یوونتوس در تابستان ۲۰۲۲ به ۷۶۵ میلیون دلار برسد. در عوض، مسی که سه سال دیرتر از رونالدو وارد دنیای فوتبال شد، از ۲۰۰۵ تا امروز ۶۵۰ میلیون دلار به جیب زده است. تنها ورزشکار دیگر تاریخ که تا حدودی به این فوق‌ستاره نزدیک شده، الکس رودریگز (بازیکن تیم بیسبال نیویورک یانکیز) است که در ۲۰۱۶ با ۴۵۰ میلیون دلار درآمد بازنشست شد.

از دیگر فوتبالیست‌های پردرآمد تاریخ می‌توان به دیوید بکام اشاره کرد که در پایان حضور در مستطیل سبز ۵۰۰ میلیون دلار در حساب بانکی‌اش پول داشت. هر چند نیمی از این رقم از فعالیت‌های خارج از زمین به دست آمده بود. رونالدو ژانویه ۲۰۲۰ به رکورد ۲۰۰ میلیون فالوئر در اینستاگرام رسید و مجموع دنبال‌کننده‌ها و هوادارانش را در شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توییتر و اینستا به رقم خیره‌کننده ۴۲۷ میلیون نفر رساند؛ محبوب‌ترین ورزشکار روی زمین.

۶۰ میلیون دلار از درآمد ۱۰۵ میلیون دلاری رونالدو مربوط به دستمزدش در یوونتوس است که البته به دلیل شیوع کرونا و تعطیل شدن سه ماهه سری آ نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. مسی با ۱۰۴ میلیون دلار سومین ورزشکار پردرآمد سال ۲۰۲۰ پس از راجر فدرر ۱۰۶ میلیون دلاری و رونالدو است. او هم ۷۰ درصد دستمزد خود را به دلیل تعطیل شدن تمرین‌ها و بازی‌های بارسا در لالیگا به باشگاه بخشید.

نظر شما