شناسهٔ خبر: 40490548 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

بهره مندی از مزایای قوانین مناطق آزاد در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور

آقایی گفت: در حال حاضر فعالین اقتصادی و صاحبان کالا از مزایای قانون مناطق آزاد بهره‌مند هستند و مشکلی در ارائه خدمات تخصصی دریایی و بندری، وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: خطوط کشتیرانی و صاحبان کالا که اقدام به جابجایی کالا از طریق بندر چابهار می‌نمایند، علاوه بر بهره مندی از تخفیفات منطقه آزاد در ترخیص کالا‌های تجاری، مشمول تخفیف‌های ویژه در تعرفه‌های دریایی و بندری وارده بر کالا و کشتی نیز می‌شوند که موجب کاهش هزینه تمام شده واردات، صادرات و ترانزیت کالا خواهد شد.

او  ادامه داد: این تخفیفات شامل عوارض و هزینه‌های وارده بر کشتی، هزینه‌های انبارداری و باربری کالا می‌باشد.

به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر بستر مناسب بهره گیری تجار و صاحبان کالا از مزایای قانون تبدیل بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد فراهم گردیده است؛ لذا مسئولان این اداره کل و منطقه آزاد در حال ایجاد فرآیندی برای هم افزایی و تقریب بیشتر در افزایش بهره گیری ذینفعان از این مزایا هستند. مطمئنا هدف مشترک کلیه مدیران تسهیل و تسریع جریان ورود خروج کالا، کاهش هزینه‌های سرمایه گذاری و از همه مهمتر رضایتمندی مشتریان و ذینفعان بندری و اقتصادی خواهد بود که برآیند کلیه بستر‌های نرم افزاری، فرآیندی و سخت افزاری توسعه منطقه و بهره مندی مردم از امکانات موجود خواهد بود لذا هیچ اختلافی در حاکمیت و اجرای امور تخصصی وجود ندارد.

آقایی تصریح کرد: میانگین تخفیف ۷۰ درصدی در کلیه ردیف‌های حقوق و عوارض بندری وارد بر کشتی‌های کانتینری در صورت ایجاد خط منظم کشتیرانی، تخفیف حداقل ۳۰ درصد در هزینه‌های تخلیه و بارگیری کانتینر (THC) نسبت به سایر بنادر جنوبی کشور از جمله مزایای انتخاب این بندر برای صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی است.

بیشتر بخوانید:  جهان متاثر از کرونا؛ رونق تجارت و اشتغال در بندر چابهار

گام مثبت بندر چابهار جهت حفظ منافع آیندگان از سواحل

او اذعان کرد: تخفیف ۷۵ درصدی در انبارداری کانتینر‌های وارداتی و ۸۵ درصد در انبارداری کانتینر‌های صادراتی،   تخفیف ۳۰ درصدی در هزینه باربری و انبارداری وارده بر کالا‌های غیر کانتینری نسبت به سایر بنادر کشور از دیگر مزایای این بندر استراتژیک است.

انتهای پیام/ع

نظر شما