شناسهٔ خبر: 40491956 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بهره‌مندی چابهار از مزایای قوانین مناطق آزاد/تخفیف‌ ۳۰ درصدی در‌ تخلیه و بارگیری کانتینر

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر فعالان اقتصادی و صاحبان کالا در بندر چابهار از مزایای قانون مناطق آزاد بهره‌مند هستند و مشکلی در ارائه خدمات تخصصی دریایی و بندری، وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی‌، بهروز آقایی درباره بهره‌مندی تجاری از قوانین مناطق آزاد در بندر چابهار، تصریح کرد: خطوط کشتیرانی و صاحبان کالا که اقدام به جابه‌جایی کالا از طریق بندر چابهار می‌کنند، علاوه بر بهره‌مندی از تخفیفات منطقه آزاد در ترخیص کالاهای تجاری، مشمول تخفیف‌های ویژه در تعرفه‌های دریایی و بندری  وارده بر کالا و کشتی نیز می‌شوند که این امر موجب کاهش هزینه تمام شده واردات، صادرات و ترانزیت کالا خواهد شد. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این تخفیف ها شامل عوارض و هزینه‌های وارده بر کشتی، هزینه‌های انبارداری و باربری کالا است.

به گفته وی، در حال حاضر بستر مناسب بهره گیری تجار و صاحبان کالا از مزایای قانون تبدیل بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد فراهم شده است، بنابراین مسئولان این اداره کل و منطقه آزاد در حال ایجاد فرآیندی برای هم افزایی و تقریب بیشتر در افزایش بهره گیری ذینفعان  از این مزایا هستند.

وی گفت: مطمئنا هدف مشترک همه مدیران تسهیل و تسریع جریان ورود خروج کالا، کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری و از همه مهمتر رضایتمندی مشتریان و ذینفعان بندری و اقتصادی است که برآیند همه بسترهای نرم افزاری، فرآیندی و سخت افزاری توسعه منطقه و بهره مندی مردم از امکانات موجود خواهد بود بنابراین هیچ اختلافی در حاکمیت و اجرای  امور تخصصی وجود ندارد.
 
آقایی تصریح کرد: میانگین تخفیف ۷۰ درصدی در همه ردیف‌های حقوق و عوارض بندری وارد بر کشتی های کانتینری در صورت ایجاد خط منظم کشتیرانی‌، تخفیف حداقل ۳۰ درصد در هزینه های تخلیه و بارگیری کانتینر (THC) نسبت به سایر بنادر جنوبی کشور از جمله مزایای انتخاب این بندر  برای صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی است.
 
وی بیان کرد: تخفیف ۷۵ درصدی در انبارداری کانتینرهای وارداتی و ۸۵ درصد در انبارداری کانتینرهای صادراتی،  تخفیف ۳۰ درصدی در هزینه باربری و انبارداری وارده بر کالاهای غیر کانتینری نسبت به سایر بنادر کشور از دیگر مزایای این بندر استراتژیک است.

انتهای پیام/ب

نظر شما