شناسهٔ خبر: 40492177 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فعالان اقتصادی از مزایای قانون مناطق آزاد دربندرچابهار بهره‌مند هستند

چابهار- ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: فعالان اقتصادی و صاحبان کالا از مزایای قانون مناطق آزاد بهره‌مند هستند و مشکلی در ارائه خدمات تخصصی دریایی و بندری درچابهار وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

بهروز آقایی روز چهارشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: خطوط کشتیرانی و صاحبان کالا که اقدام به جابجایی کالا از طریق بندر چابهار می‌کنند علاوه‌بر بهره‌مندی از تخفیفات منطقه آزاد در ترخیص کالاهای تجاری، مشمول تخفیف‌های ویژه در تعرفه‌های دریایی و بندری  وارده بر کالا و کشتی نیز می‌شوند که موجب کاهش هزینه تمام شده واردات، صادرات و ترانزیت کالا خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه این تخفیفات شامل عوارض و هزینه‌های وارده بر کشتی، هزینه‌های انبارداری و باربری کالاست، خاطرنشان کرد: هم‌اینک بستر مناسب بهره‌گیری تجار و صاحبان کالا از مزایای قانون تبدیل بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد فراهم شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: مسوولان این اداره‌کل و منطقه آزاد در حال ایجاد فرآیندی برای هم افزایی و تقریب بیشتر در افزایش بهره‌گیری ذینفعان  از این مزایا هستند.

وی ادامه داد: هدف مشترک تمامی مدیران تسهیل و تسریع جریان ورود و خروج کالا، کاهش هزینه‌های سرمایه گذاری و از همه مهمتر رضایتمندی مشتریان و ذینفعان بندری و اقتصادی خواهد بود که برآیند تمامی بسترهای نرم افزاری، فرآیندی و سخت افزاری توسعه منطقه و بهرهمندی مردم از امکانات موجود خواهد بود لذا هیچ اختلافی در حاکمیت و اجرای  امور تخصصی وجود ندارد.

آقایی اظهارداشت: میانگین تخفیف ۷۰ درصدی در تمامی ردیف‌های حقوق و عوارض بندری وارد بر کشتی‌های کانتینری در صورت ایجاد خط منظم کشتیرانی، تخفیف حداقل ۳۰ درصد در هزینه‌های تخلیه و بارگیری کانتینر (THC) نسبت به سایر بنادر جنوبی کشور از جمله مزایای انتخاب این بندر  برای صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی است.

وی بیان کرد: تخفیف ۷۵ درصدی در انبارداری کانتینرهای وارداتی و ۸۵ درصد در انبارداری کانتینرهای صادراتی، تخفیف ۳۰ درصدی در هزینه باربری و انبارداری وارده بر کالاهای غیر کانتینری نسبت به سایر بنادر کشور از دیگر مزایای این بندر راهبردی است.

نظر شما