شناسهٔ خبر: 40481297 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سونامی ابتلا به کرونا در هرمزگان/مرگ دو بیمار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از ابتلای ۲۷۳ نفر دیگر به کرونا در هرمزگان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،دکتر حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷۳ مبتلا به کرونا با انجام تست شناسایی شدند.

او افزود:با ابتلای این افراد شمار مبتلایان به کرونا در استان به چهار هزار و ۲۹۰ بیمار افزایش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از مبتلایان جدید، ۱۴۹ نفر در بندرعباس، ۳۲ نفر در رودان، ۲۵ نفر در میناب، ۲۴ نفر در بندرخمیر، ۱۷ نفر در بندرلنگه، ۱۵ نفر جزیره قشم، ۵ نفر در بستک، ۳ نفر جزیره کیش، ۲ نفر در حاجی آباد و ۱ نفر در جاسک بودند.
فرشیدی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته دو بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند که آقای ۵۸ ساله از منطقه لمزان بندرلنگه و آقای ۷۱ ساله با سابقه عمل قلب باز از بندرعباس بودند و شمار فوتی‌های استان به ۵۵ نفر رسید.

او گفت: وضعیت در شهر‌های مرکزی مانند بندرعباس، میناب، بندرلنگه، بندرخمیر، قشم و رودان مطلوب نیست.

دکتر فرشیدی افزود: امروز شمار مبتلایان در استان ۷ درصد افزایش داشته و بیماران بدون علامت، نیازمند بستری و فوتی‌ها بر اثر کرونا در استان در حال افزایش است که این وضعیت هشداربرانگیز است.

او افزود: ۱۲۰ نفر از مبتلایان جدید زن و ۲۵۳ نفر مرد هستند و ۶۰ درصد مبتلایان افراد زیر ۴۰ سال بوده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۴۵ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شده است که یک رکورد در این زمینه محسوب می‌شود.

دکتر فرشیدی گفت: تاکنون بیش از هزار و ۵۰۰ نفر با بهبودی کامل از مراکز بستری و نقاهتگاه‌ها مرخص شده اند و از شهرستان بندرعباس با دو هزار و ۹۵۷ نفر، میناب با ۳۷۰ نفر، رودان با ۲۲۶ نفر و بندرخمیر با ۱۵۶ نفر بیشترین مبتلایان کرونا در استان را دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: هم اکنون ۱۵۹ نفر در بخش ایزوله، ۲۴ نفر در آی سی یو بستری هستند که هشت نفر از بیماران بخش آی سی یو وضعیت بدحال دارند.

او گفت: افرادی که آزمایش می‌دهند برای دریافت جواب مراجعه حضوری نداشته باشند، زیرا جواب‌ها به صورت سیستمی فرستاده می‌شود.
دکتر فرشیدی گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو از مردم می‌خواهیم که سفر‌های خارج از استان، بین شهری و از شهر به روستا‌ها نداشته باشند تا زنجیره انتقال این بیماری متوقف شود.

او افزود: بهترین را پیشگیری از انتقال و ابتلا به این بیماری استفاده از ماسک است.

انتهای پیام/ر

نظر شما