شناسهٔ خبر: 40469951 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

بوموسی شهرستان سبز کشور است/لزوم برگزاری امتحانات بصورت غیرحضوری

بندرعباس - رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بوموسی تنها شهرستان بدون کرونا در هرمزگان است و به عنوان شهرستان سبز نیز در سطح کشور معرفی کرده ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فرشیدی پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانسی با رسانه‌ها در هرمزگان برگزار شد، با بیان اینکه آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان رو به افزایش قابل توجهی است، بیان داشت: فروردین ماه هم اعلام کردیم که پیک کرونا در هرمزگان از خرداد ماه آغاز می‌شود.هرمزگان همچون استان‌های خوزستان سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در مسیر افزایش مبتلایان به کرونا است.

فرشیدی با اظهار اینکه پیش‌بینی علوم پزشکی هرمزگان در شیوع کرونا بدتر از وضعیت اخیر بود عنوان کرد: استفاده از ماسک در هرمزگان باید اجباری شود به خصوص در حمل و نقل عمومی و رانندگان. در هفته گذشته مصرف ماسک به دلیل اجباری شدن استفاده از آن در دستگاه‌های اجرایی رو به افزایش است.

وی خاطرنشان کرد: اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود بازارها و مجتمع‌های تجاری مجدداً تعطیل خواهد شد. سیاست علوم پزشکی در هرمزگان تست بیشتر قرنطینه بیشتر بود و بیماران علامت‌دارمان رو به افزایش است. تعداد نمونه‌گیری‌هایمان رو به افزایش است و ۳۰ درصد کسانی که در صفوف تست نمونه‌گیری کرونا هستند به‌واقع نیازی ندارند.

فرشیدی با اشاره به اینکه از روز گذشته زیر بار تست‌هایی که پزشک صلاح نمی‌داند، نمی‌رویم، تصریح کرد: خواهش می‌کنم رسانه‌ها در این مسیر کمک دانشگاه علوم پزشکی باشند و اگر سیستم درمانی بگوید از فردی تست گرفته شود، تست خواهیم گرفت. بیشترین علامتی که در انتقال کرونا وجود دارد، سرفه کردن است و احتمال انتقال کووید ۱۹ را افزایش می‌دهد.

وی اظهارداشت: برای افزایش تخت‌های قرنطینه‌ای احتمال دارد یک تا دو هتل در سطح استان برای قرنطینه بیماران کرونایی اختصاص یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ابرازداشت: ۶۰ تخت آی سی یو جدید در استان افزوده خواهد شد. همچنین درصدد هستیم تا از آزمایشگاه‌های بخش خصوصی نیز استفاده کنیم. هم‌اکنون تست سلولژی را در مراکز بخش خصوصی آغاز کرده‌ایم که به بیماریابی ما نیز کمک خواهد کرد.

فرشیدی اعلام کرد: از امروز تست‌های سرولوژی به‌منظور تشخیص و اندازه‌گیری میزان آنتی‌بادی‌ها در استان هرمزگان با حضور بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی در تشریح وضعیت نمونه گیری و آزمایشگاه در کیش و میناب، بیان داشت: آزمایشگاه کیش مشکلاتی داشت که با آموزش نیروهای آزمایشگاهی در تهران این آزمایشگاه تا پایان هفته راه‌اندازی می‌شود و نمونه‌های آزمایشگاهی مرکز تحقیقات هم ظرف روزهای آینده نیز تأمین می‌شود. بزودی آزمایشگاه میناب بعد از تأمین تجهیزات راه اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه بیش از ۲۳ هزار تست در استان انجام‌شده که بالاتر از متوسط کشوری است، اظهار کرد: در حال حاضر بندرعباس و میناب شهرهای قرمز هستند و اکنون رودان و قشم را هم اضافه کرده‌ایم و بندرخمیر و حاجی‌آباد هم نزدیک شدن به چنین وضعیت مشابهی قرار دارند و باید ببینیم وزارت بهداشت و درمان چه تصمیمی می‌گیرد.

وی عنوان کرد: تنها شهرستان سبز کشور بوموسی است که مورد مثبتی نداشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه وقتی الزام در برگزاری آزمون‌های مدارس است دیگر دست بنده یا ستاد کرونا استانی نیست، افزود: برای آموزش‌وپرورش هم دستورالعمل نیز ارائه‌شده و باید آزمون‌ها طبق پروتکل‌ها برگزار شود و باید تمامی دانش آموزان در آزمون‌ها از ماسک استفاده کنند.

وی با بیان اینکه نظر خود را در خصوص آزمون‌های دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص الزام برگزاری آزمون‌های غیرحضوری اعلام کرده‌ایم و حتی شهرهای بندرعباس، میناب و قشم را قرمز اعلام کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: البته بحث کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و کلاس‌های عملی با توجه به نوع الزامی بودن یا نبودن تصمیم‌گیری می‌شود.

نظر شما