شناسهٔ خبر: 40433101 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مراسم ارتحال امام در مصلی بجنورد برگزار می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: شایسته است باوجود شرایط کرونا، مراسم مناسبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل در مصلی امام خمینی بجنورد برگزار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، ابوالقاسم یعقوبی امروز در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، با اشاره به تداوم شرایط کرونایی در کشور و استان، اظهار کرد: باید مراسم انقلابی و مذهبی با رعایت مسائل و تذکرات بهداشتی برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قهوه‌خانه‌ها، پاساژها و سایر اماکن بازگشایی‌شده ولی نماز جمعه‌ها همچنان تعطیل است، خاطرنشان کرد: در روزهای پیش به سالگرد ارتحال امامی می‌رسیم که دنیا به او افتخار می‌کند؛ بنابراین شایسته است باوجود شرایط کرونا، مراسم شایسته‌ای با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل برگزار شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: در شب‌های قدر مذهبی‌ها امتحان خوبی داده و نشان دادند که بهترین و مقیدترین افراد در رعایت این پروتکل‌ها هستند و مراسم را با پایبندی به مقررات بهداشتی برگزار کردند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: باید به زندگی کرونایی عادت کرده و خود را تطبیق دهیم؛ ازاین‌رو امسال مراسم سالگرد ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی با نظارت و رعایت شرایط مناسب حداکثر در مدت‌زمان یک ساعت برگزار شود.

وی افزود: در این مراسم که به‌صورت محوری در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار می‌شود بعد از قرائت قرآن، مداحی برگزارشده و سپس مراسم به سخنان مقام معظم رهبری وصل می‌شود.

امام‌جمعه بجنورد اضافه کرد: باید ضمن رعایت مسائل بهداشتی از محاصره بیرون آمده و به مسائل معنوی و انقلابی هم توجه کنیم.

وی تصریح کرد: برای برگزاری مراسم گرامیداشت چهاردهم خردادماه نیز نظرات و پیشنهادها در ستاد استانی مقابله با کرونا بررسی‌شده و بعد از تصویب برای اجرا ابلاغ می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: در این شرایط، مجالس دینی و انقلابی به مردم انرژی می‌دهد و قدرت روحی آنها را بالاتر می‌برد؛ به‌گونه‌ای که آسیب روحی کرونا در آنها اثر کمتری خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در شرایط کرونایی زندگی و مراسم تعطیل نشود، اظهار کرد: در این راستا باید استاندارد کلی برای برگزاری مراسم انقلابی و مذهبی در استان تدوین شود تا با رعایت شرایط بهداشتی و مقررات موجود در مورد این مراسم تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/

نظر شما