شناسهٔ خبر: 40401288 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مراسم سالگرد رحلت امام(ره) در مرقد ایشان برگزار نمی‌شود

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام(ره) گفت: مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) به دلیل شیوع ویروس کرونا ۱۴خردادماه امسال در حرم مطهر ایشان برگزار نمی‌شود و رهبر معظم انقلاب به صورت مستقیم از طریق صداوسیما با مردم سخن می‌گویند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، محمدعلی انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره)، پیش از ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های سالگرد رحلت امام راحل، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی علی‌رغم علاقه و تقاضای مردم، سی و یکمین سالگرد ارتحال امام راحل در مرقد ایشان برگزار نخواهد شد.

وی افزود: به دلیل اینکه در سه سال گذشته سالگرد ارتحال امام راحل با ماه مبارک رمضان متقارن بود و بسیاری از مردم امکان حضور در این مراسم را نداشتند، بنا داشتیم امسال سی و یکمین سالگرد بزرگداشت حضرت امام (ره) را با حضور خیل عظیم مردم برگزار کنیم اما ماجرای کرونا بسیاری از معادلات را برهم زد و به ناچار طبق توصیه‌های پزشکی مراسم ۱۴خرداد را در حرم مطهر امام راحل ملغی کردیم.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) با بیان اینکه بسیار متأسفیم که صدها هزار نفر از شیفتگان امام خمینی(ره) در روز ۱۴خرداد از زیارت مرقد امام و استماع حضوری سخنان رهبر معظم انقلاب محروم شدند، گفت: این بشارت را به مردم عزیز ایران می‌دهم که رهبر معظم انقلاب روز ۱۴خرداد به صورت زنده از طریق صداوسیما، فضای مجازی و بلندگوی مساجد و هیئات با مردم سخن می‌گویند.

انصاری تأکید کرد: مردم در این شرایط با حضور حداکثری در خانه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای با شخصیت، سیره و مکتب سیاسی امام راحل بیشتر آشنا شوند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم در برخی نقاط کشور تصریح کرد: در شهرستان‌هایی که وضعیت سفید است و اجتماعات در آن مناطق مجاز است با هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستادهای استانی، برنامه‌های ویژه‌ای برگزار خواهد شد همچنین در برخی کشورهای اسلامی مثل لبنان و عراق برنامه‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود. 

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) در ادامه بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام، روز ۱۳خرداد مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه را از حرم مطهر امام(ره) آغاز و ۴میلیون بسته مواد غذایی را در سراسر کشور توزیع خواهد کرد.

انصاری اضافه کرد: قرارداد ایجاد ۱۸۰هزار شغل برای آسیب‌دیدگان کرونا از طرف ستاد فرمان امام و هفت بانک در روز ۱۳خرداد امضاء می‌شود و برای سه هزار و پانصد خانواده محروم دارای دو معلول، مسکن ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/67062/پ/س

نظر شما