شناسهٔ خبر: 40294456 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انجام 6 سورتی پرواز بالگرد جهت مهار آتش در منطقه خنگ بنار گچساران/بررسی علت آتش سوزی

فرماندار گچساران گفت: روز گذشته برای مهار آتش در منطقه خنگ بنار 6 سورتی پرواز بالگرد برای اعزام نیروها به ارتفاعات صورت گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، عصر امروز نشست ستاد مدیریت بحران با موضوع زلزله و آتش سوزی با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیران کل و روسای ادارات در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان گچساران برگزار شد.

 در این نشست علی خوانپایه اظهار کرد: برای جلوگیری از آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی جلساتی با حضور دهیاران  در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

 وی افزود: در روز جمعه چهار فقره آتش سوزی در مناطق مختلف شهرستان رخ داد که با همکاری منابع طبیعی، محیط زیست، نیروهای مردمی، بسیجی و بومی سه فقره آتش سوزی در همان روز مهار شد.

فرماندار گچساران گفت:  این آتش سوزی ها در "جاده سد چم شیر"، "آبگرمو"و خنگ بنار رخ داد.

خوانپایه ادامه داد: آتش سوزی در" جاده سد چم شیر" و "آبگرمو " بلافاصله از سوی نیروهای امدادگر خاموش شداما آتش سوزی در منطقه خنگ بنار با توجه به وسعت منطقه و صعب‌العبور بودن منطقه این آتش به سمت کوه های اطراف پیشروی کرد.

فرماندار گچساران با تقدیر و تشکر از نهادهایی همچون سبزگامان، نیروی منابع طبیعی، محیط زیست و هلال احمر، شهرداری، بسیج، نیرومی مردمی ‌و بسیجی که در مهار آتش همکاری دارند، گفت: روز گذشته 6 سورتی پرواز بالگرد شرکت نفت برای اعزام 18 نفر نیرو به ارتفاعات کوه خنگ بنار انجام گرفت.

 خوانپایه ادامه داد: روز گذشته آتش سوزی در ارتفاعات  کوه خنگ بنار مهار شد که  بار دگر به دلیل وزش باد آتش در حاشیه کوه گوهر از طرف شرق و غرب آتش شعله‌ور شد.

 وی با بیان اینکه عملیات مهار آتش در ارتفاعات ناموفق بود ، گفت:  شب گذشته نشستی با اهالی روستای آبریگون و اسلام آباد برگزار شد که اهالی روستا نهایت همکاری را با ما داشتند.

فرماندار گچساران ادامه داد: شب گذشته در همان روستا جلسات برگزار و تقسیم کار شد و اوایل صبح نیروها به ارتفاعات اعزام شدند و مقرر شد 2 دستگاه منابع طبیعی مسوول حوزه غرب و محیط زیست مسوول حوزه شرق مهار آتش را در دست گرفتند وتا بعد از ظهر امروز تاحدودی آتش مهار شده اما مهار قطعی صورت نگرفت.

وی در ادامه با اشاره به زلزله ظهر شهرستان گچساران عنوان کرد: تعداد 16 مصدوم  به مراکز درمانی شهرستان مراجعه کرده که تعداد 15 مصدوم جراحت سطحی بوده و سرپایی مداوا شدند و تنها یک مورد شکستگی دست گزارش شده است.

خوانپایه با بیان اینکه خوشبختانه این زمین لرزه خسارت جانی نداشته است، ابراز کرد: خسارتی به منازل مسکونی وارد شده که از سوی کارشناسان ارزیابی لازم انجام خواهد گرفت.

 بالاترین مقام اجرایی گچساران در ادامه به آتش سوزی  در منطقه خنگ بنار اشاره و عنوان کرد: یک مکاتبی در این دو سال اخیر  صورت گرفته چرا که در این مدت به صورت یکسان در منطقه خنگ بنار  آتش سوزی رخ می‌دهد.

خوانپایه تصریح کرد: سال گذشته ۲ فقره آتش سوزی در منطقه "خنگ بنار" این شهرستان رخ داد.

وی استفاده نامناسب از منابع طبیعی را علت اصلی چنین حوادثی دانست و گفت: اداره منابع طبیعی با به کارگیری همه توان و ظرفیت خود با هرگونه تخلف در عرصه‌های ملی برخورد خواهد کرد.

 وی با اشاره به اینکه علت حادثه در دست بررسی است، اذعان کرد: یک سری معارضاتی در منطقه وجود دارد و افراد به بنیاد مسکن برای توسعه روستا مراجعه می‌کنند و  یک عده از اهالی روستای خنگ بنار ادعای منابع ملی دارند و به انواع مختلف درصد اخذ منابع ملی هستند.

 خوانپایه خاطرنشان کرد: دلیل دیگر هم اینکه یک بخش معارضاتی بین اهالی روستا وجود دارد.

انتهای پیام/82031

نظر شما