شناسهٔ خبر: 39053420 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاندار یزد :

با مدیریانی که فعالیت کارمندان را کاهش ندهند، به شدت برخورد می شود

استاندار یزد با اشاره به آغاز اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از امروز گفت: با مدیریان هر اداره ای که فعالیت کارمندان خود را کاهش نداده باشد، به شدت برخورد می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدعلی طالبی در نشست فوق العاده ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان در خصوص طرح فاصله گذاری اجتماعی اظهار داشت: بر اساس مصوبات ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا طرح فاصله گذاری اجتماعی از امروز 8 فروردین ماه اجرای آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه مبنای اصلی این طرح ممنوعیت برای مسافرت ها است ادامه داد: بر اساس این طرح ورود افراد غیربومی به استان و شهرستان‌ها ممنوع است.

طالبی اضافه کرد: بر این اساس افراد تنها بر اساس پلاک خودرو، کد ملی و دیگر مدارک هویتی اجازه ورود به شهر ها را خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان از تردد بین شهرستان ها و خارج شدن از شهر خود خودداری کنند افزود: در ستاد استانی محدودیت هایی برای ترددهای درون شهری در نظر گرفته شده تا شهروندانی که این محدودیت ها را رعایت نکنند جریمه و خودروهایشان توقیف شود.

استاندار یزد همچنین عنوان کرد: مقرر شده با افرادی که از مبادی اصلی عبور نمی کنند و جاده ها رو دور می زنند به شدت برخورد شود و فرمانداران، بخشداران و دهیاران نیز موظف به ممانعت از ورود شهروندانی که ساکن دائم روستا ها و شهرهای استان نیستند، شده اند.

وی اضافه کرد: با توجه به ثبات میزان ابتلا به بیماری کرونا در استان، امیدواریم با توقف رفت و آمد های غیرضروری از سوی شهروندان، شاهد کاهش روند ابتلا به این بیماری باشیم.

استاندار همچنین در خصوص شایعات عنوان شده پیرامون تعطیلی جایگاه های سوخت تصریح کرد: هیچگونه برنامه ای برای تعطیلی پمپ بنزین ها و دیگر اصناف ضروری استان وجود ندارد و مردم هیچ نگرانی ای برای تامین نیازهای ضروری خود نداشته باشند.

وی در خصوص تعطیلی ادارات در استان نیز بیان داشت: در رابطه با ادارات با توجه به مصوبات ستاد ملی باید تعداد نیروها به کمتر از یک سوم کاهش یابد و تنها بخش هایی از ادارات که به نیازهای ضروری مردم مربوط می‌شود، مشغول به فعالیت باشند.

استاندار افزود: در رابطه با کارخانجات و صنایع از سوی اداره کل کار و رفاه اجتماعی، هماهنگی و پیگیری های لازم برای تامین حداکثری شرایط سالم برای فعالیت کارگران صورت می پذیرد و واحدهایی که امکان تعطیلی شان وجود دارد، تعطیل شوند.

به گزارش ایلنا، این طرح از 8 تا 20 فروردین ماه اجرا خواهد شد و ممنوعیت های قبلی از قبیل تعطیلی اصناف و ممنوعیت برگزاری مراسم های تجمعی و... در آن گنجانده شده است و امکان تمدید طرح نیز وجود دارد.

نظر شما