شناسهٔ خبر: 39063635 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

تشریح طرح فاصله گذاری اجتماعی در جلسه فوق العاده ستاد کرونا توسط استاندار یزد

استاندار یزد در جلسه فوق العاده ستاد کرونا به تشریح طرح فاصله گذاری اجتماعی پرداخت و دستورات و رهنمود های لازم برای اجرای طرح را ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ؛ «محمد علی طالبی» در جلسه فوق العاده ستاد کرونا که ساعت 17 روز پنجشنبه 7 فروردین با حضور اعضای این ستاد، در سالن کوثر استانداری و به منظور تشریح طرح فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد، با بیان اینکه بر اساس مصوبات ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا این طرح از ساعت آغازی روز 8 فروردین ماه به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد، عنوان کرد: مبنای اصلی این طرح ایجاد  ممنوعیت برای مسافرت ها است.
استاندار با بیان اینکه بر اساس این طرح ورود افراد غیر بومی به استان و شهرستان‌ها ممنوع خواهد شد، ادامه داد: بر این اساس افراد تنها بر اساس پلاک خودرو، کد ملی و دیگر مدارک هویتی اجازه ورود به شهر ها را خواهند داشت.
وی با تاکید بر لزوم خودداری شهروندان از تردد بین شهرستان ها و خروج از شهرها، عنوان کرد: در ستاد استانی محدودیت هایی نیز برای تردد های درون شهری در نظر گرفته شده که شهروندانی که این محدودیت ها را رعایت نکنند جریمه و خودرو هایشان توقیف می شود.
طالبی با بیان اینکه فرمانداران، بخشداران و دهیاران موظف به ممانعت از ورود شهروندانی که ساکن دائم روستا ها و شهرهای استان نیستند، شده اند، ادامه داد: با افرادی که از مبادی اصلی استفاده نمی کنند و جاده ها رو دور می زنند به شدت برخورد خواهد شد.
استاندار با اشاره به ادامه تعطیلی اصناف غیر ضروری گفت: هیچگونه برنامه ای برای تعطیلی پمپ بنزین ها و دیگر اصناف ضروری استان وجود ندارد و مردم هیچ نگرانی ای برای تامین نیازهای ضروری خود نداشته باشند.
بالاترین مقام اجرایی استان یزد با تاکید بر لزوم کاهش تعداد نیروهای ادارات به کمتر از یک سوم، عنوان کرد: تنها بخش هایی از ادارات که به نیازهای ضروری مردم مربوط می‌شوند، مشغول به فعالیت خواهند بود و با مدیریان هر اداره ای که فعالیت کارمندان خود را کاهش نداده باشند، برخورد می‌شود.
استاندار در خصوص تدابیر اندیشیده شده برای مراقبت از نیروهای مشغول در کارخانجات و صنایع استان تاکید کرد: در این رابطه از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هماهنگی و پیگیری های لازم برای سالم سازی حداکثری شرایط برای فعالیت کارگران صورت می پذیرد و واحدهایی که امکان تعطیلی شان وجود دارد، تعطیل می شوند.

نظر شما