شناسهٔ خبر: 38588368 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعتکاف ماه رجب در بوشهر به رمضان موکول شد

بوشهر-ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: با توجه به لزوم حفظ سلامتی آحاد جامعه و معتکفان در مقابل ویروس کرونا برگزاری آیین اعتکاف ماه رجب امسال در این استان به رمضان موکول شد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی یکشنبه‌شب در این ارتباط افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور کنترل سرعت انتشار آن، آیین اعتکاف رجبیه امسال در ماه رمضان برگزار می‌شود. 
وی اضافه کرد: پیرو اعلام سراسری ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان بوشهر برای حفظ سلامت شهروندان اعتکاف رجبیه امسال برگزار نمی‌شود.
سروستانی ادامه داد: در دین اسلام آیات، روایات و احادیث فراوانی است که مسلمانان را به رعایت نکات بهداشتی و درمانی توصیه می‌کند از این رو هم با توجه به بوجود آمدن شرایط اضطرار کنونی در کشور که تعدادی از مردم مبتلا به ویروس کرونا هستند با توجه به توصیه‌های دینی و مذهبی آیین اعتکاف رجبیه امسال در استان بوشهر مانند دیگر استان‌های کشور برگزار نخواهد شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: برای محروم نشدن معتکفان از این فرصت عبادی به گونه‌ای برنامه‌ریزی خواهد شد که زمینه برگزاری مراسم اعتکاف در ماه مبارک رمضان فراهم شود.
سروستانی اضافه کرد: انتظار می‌رود با توجه به شرایط پیش آمده، تمامی مساجد بیش از گذشته نسبت به رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی و تهیه مایع دستشویی اهتمام ورزند تا هرچه زودتر این بیماری کنترل و از حالت اضطرار خارج شود.

نظر شما