شناسهٔ خبر: 38596294 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برای پیشگیری از کرونا؛

اعتکاف، به جای ماه رجب در ماه رمضان برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با تأکید بر لزوم حفظ سلامتی جامعه و معتکفان از برگزاری مراسم اعتکاف امسال در ماه رمضان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  مراسم اعتکاف هر ساله همزمان با ایام البیض از سیزدهم تا پانزدهم رجب در مساجد برگزار می‌شود.

این مراسم مذهبی اما امسال به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، مانند دیگر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی لغو شده و به ماه مبارک رمضان موکول شده است.

در همین زمینه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با تأکید بر لزوم حفظ سلامتی آحاد جامعه و معتکفان گفت: پیرو اعلام سراسری ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان بوشهر و به منظور حفظ سلامت معتکفان، اعتکاف رجبیه امسال برگزار نمی‌شود.

حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی با اشاره به تأکیدات دین مبین اسلام در خصوص رعایت بهداشت فردی و ضرورت حفظ و ارتقاء سلامت اجتماعی افزود: در دین اسلام آیات، روایات و احادیث فراوانی داریم که مسلمانان را به رعایت نکات بهداشتی و درمانی توصیه می‌کند؛ از این رو هم با توجه به وجود آمدن شرایط اضطرار کنونی در کشور که تعدادی از مردم مبتلا به ویروس کرونا هستند و هم با عنایت به توصیه‌های دینی و مذهبی آیین اعتکاف رجبیه امسال در استان بوشهر نیز مثل دیگر استان‌های کشور برگزار نخواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: برای محروم نشدن مؤمنان از این فرصت عبادی، مراسم اعتکاف به گونه‌ای برنامه‌ریزی خواهد شد که به بهترین نحو در ماه مبارک رمضان برگزار شود.

حجت‌الاسلام سروستانی تاکید کرد: انتظار داریم با توجه به شرایط پیش آمده، همه مساجد بیش از گذشته نکات بهداشتی را رعایت کنند تا هرچه زودتر این بیماری کنترل و از حالت اضطرار خارج شود.

انتهای پیام/ک

نظر شما