شناسهٔ خبر: 38580432 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مراسم اعتکاف در ماه رمضان برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تصریح کرد: با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا و به منظور کنترل سرعت انتشار این ویروس مراسم اعتکاف، به جای ماه رجب، این امر عبادی امسال در ماه رمضان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

«حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی» در گفتگو با  خبرگزاری شبستان  در  بوشهر، ضمن تاکید بر حفظ سلامتی آحاد جامعه و معتکفین اظهار داشت: پیرو اعلام سراسری ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان بوشهر و در راستای حفظ سلامت مردم، آئین اعتکاف رجبیه امسال برگزار نمی‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تصریح کرد: با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا و به منظور کنترل سرعت انتشار این ویروس مراسم اعتکاف، به جای ماه رجب، این امر عبادی امسال در ماه رمضان برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: در جهت محروم نشدن مؤمنین از این فرصت عبادی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی خواهد شد که زمینه برگزاری مراسم اعتکاف در ماه مبارک رمضان فراهم شود.

 

حجت الاسلام سروستانی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با توجه به شرایط پیش‌آمده، تمامی مساجد بیش از گذشته نسبت به رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی و تهیه مایع دست‌شویی اهتمام ورزند تا هرچه زودتر این بیماری کنترل و از حالت اضطرار خارج شود.

 

وی با اشاره به تأکیدات دین مبین اسلام در خصوص رعایت بهداشت فردی و ضرورت حفظ و ارتقا سلامت اجتماعی اظهار داشت: در دین اسلام آیات، روایات و احادیث فراوانی داریم که مسلمانان را به رعایت نکات بهداشتی و درمانی توصیه می‌کند.

 

سروستانی اضافه کرد: با توجه به وجود آمدن شرایط اضطرار فعلی در کشور که تعدادی از مردم مبتلا به ویروس کرونا هستند و هم با عنایت به توصیه‌های دینی و مذهبی آئین اعتکاف رجبیه امسال در استان بوشهر نیز مثل دیگر استان‌های کشور برگزار نخواهد شد.

 

پایان پیام/ 647

نظر شما