شناسهٔ خبر: 38383069 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اطلاعیه شماره ۳۰ ستاد انتخابات کشور

اعلام شرایط حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای

خبرگزاری صداوسیما

حضور نمایندگان محترم نامزد‌ها در شعب اخذ رأی به همراه کارت شناسایی صادره از سوی هیأت نظارت مربوطه مجاز است.

صاحب‌خبر -
حماسه حضور؛ اطلاعیه شماره ۳۰ ستاد انتخابات کشوربه گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۳۰ اعلام کرد: هموطنان عزیز مشخصات نامزد‌های مورد نظر خود را به صورت کامل و خوانا بنویسند تا حقی از نامزد‌های دیگر در هنگام شمارش و محاسبه آراء ضایع نگردد.
به آگاهی هموطنان عزیز می‌رساند با عنایت به ماده ۲۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزد‌های انتخابات، خواهشمند است درهنگام نوشتن آراء، مشخصات نامزد‌های مورد نظر خود را که شامل نام، نام خانوادگی، کد و یا شهرت ایشان می‌باشد، به صورت کامل و خوانا قید کنند تا حقی از نامزد‌های محترم در هنگام شمارش و محاسبه آراء ضایع نگردد.
حماسه حضور؛ اطلاعیه شماره ۲۹ ستاد انتخابات کشور
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۹ اعلام کرد حضور نمایندگان محترم نامزد‌ها در شعب اخذ رأی به همراه کارت شناسایی صادره از سوی هیأت نظارت مربوطه مجاز است.
طبق این اطلاعیه حضور نمایندگان محترم نامزد‌ها در شعب اخذ رأی به همراه کارت شناسایی صادره از سوی هیأت نظارت مربوطه مجاز است و این افراد می‌توانند تا پایان زمان اخذ رأی و شمارش آراء و تنظیم صورت جلسه در محل شعبه حضور داشته باشند.
نمایندگان محترم نامزد‌های انتخاباتی همچنین می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، بدون دخالت در امور اجرایی، مراتب را به هیأت‌های اجرایی یا نظارت بخش یا مرکز شهرستان گزارش کنند.
حماسه حضور؛ اطلاعیه شماره ۲۸ ستاد انتخابات کشور
به اطلاع کلیه جوانان عزیز و برومند ایران اسلامی می‌رساند، براساس بند ۲ ماده ۲۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، سن انتخاب کنندگان در روز اخذ رأی ۱۸ سال تمام می‌باشد.
یعنی کلیه متولدین روز ۲ اسفند ماه سال۱۳۸۰و قبل از آن می‌توانند با حضور در شعب اخذ رأی اولین حضور خود در انتخابات را به ثبت رسانده و رأی بدهند
حماسه حضور؛ اطلاعیه شماره ۲۷ ستاد انتخابات کشور
به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می‌رساند، ملاک اصلی جهت تشخیص واجدین شرایط اخذ رأی و صدور تعرفه برای ایشان، اصالت شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی
ـ متولدین دوم اسفند ۸۰ وماقبل آن
ـ استعلام شماره ملی رأی‌دهنده از دستگاه احراز هویت می‌باشند.
ضمناً یادآور می‌شود عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست.
حماسه حضور؛ اطلاعیه شماره ۲۶ ستاد انتخابات کشور
به اطلاع کلیه مجریان و دست اندرکاران انتخابات می‌رساند با توجه به احراز هویت رأی دهندگان بوسیله دستگاه‌های الکترونیک و ثبت کد ملی افراد در سامانه انتخابات و به منظور تسهیل فرآیند اخذ رأی با موافقت شورای محترم نگهبان اخذ اثر انگشت اختیاری است.
حماسه حضور؛ اطلاعیه شماره ۲۵ ستاد انتخابات کشور
هموطنان عزیز و اعضای محترم شعب اخذ رأی توجه داشته باشند که به استناد استفساریه مصوب ۹-۳-۱۳۸۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست. دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می‌توانند در انتخابات شرکت نموده و رأی دهند.
همچنین از کلیه هموطنان گرامی درخواست می‌شود جهت تسهیل در امر رأی گیری به هنگام حضور در شعبه اخذ رأی علاوه بر شناسنامه، کارت ملی یا شماره ملی خود را نیز به همراه داشته باشند.
حماسه حضور؛ اطلاعیه شماره ۲۴ ستاد انتخابات کشور
پس از اخذ رأی باید اولین مربع خالی سمت چپ از بالای صفحه مخصوص انتخابات در شناسنامه، پس از درج عدد ۱۱ و کد استعلام از سامانه، ممهور گردد
چنانچه صفحه مزبور کاملاً پرشده باشد، مهر انتخابات می‌بایست در قسمت توضیحات شناسنامه ضرب شود.
حماسه حضور؛ اطلاعیه شماره ۲۳ ستاد انتخابات کشور
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۳ اعلام کرد، از هم میهنان عزیز تقاضا می‌شود در ساعات اولیه به شعب اخذ رای مراجعه واز موکول کردن حضور خود در شعبه به ساعات پایانی به جهت ازدحام جمعیت خود داری کنند.
حماسه حضور؛ اطلاعیه شماره ۲۲ ستاد انتخابات کشور
عموم واجدین شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت وزارت کشور و نصب اپلیکیشن مذکور، نزدیکترین شعب اخذ رأی به محل سکونت خود را شناسایی و به آنجا مراجعه نمایند
بر این اساس به اطلاع هموطنان گرامی می‌رساند به منظور تسریع و تسهیل برای اخذ رأی از واجدین شرایط انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، ستاد انتخابات کشور اقدام به طراحی وساخت برنامه‌ای در بستر تلفن همراه نموده است.
براین اساس عموم واجدین شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت وزارت کشور به نشانی "www.moi.ir "و نصب اپلیکیشن مذکور، نزدیکترین شعب اخذ رأی به محل سکونت خود را شناسایی و به آنجا مراجعه کنند.
 

نظر شما