شناسهٔ خبر: 38368627 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

اطلاعیه های ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور در تمام طول رای گیری با صدور اطلاعیه هایی؛ شرایط رای دهی و چگونگی حضور در پای صندوق های رای را به اطلاع مردم شریف ایران می رساند .

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
اطلاعیه شماره ۱۷
 
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۷ اعلام کرد: علاوه بر شناسنامه همراه داشتن شماره ملی یا کارت ملی نیز ضروری است.
 
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، متن اطلاعیه به این شرح است: با عنایت به آغاز فرآیند اخذ رأی از ساعت ۸ صبح، به آگاهی عموم ملت شریف ایران می‌رساند جهت اخذ رأی از تمامی واجدین شرایط در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری علاوه بر شناسنامه، همراه داشتن کارت ملی یا شماره ملی نیز ضروری می‌باشد؛ لذا از هموطنان عزیز درخواست می‌شود با همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی خود، ضمن مراجعه به یکی از شعب اخذ رأی، برگ زرین دیگری بر دفتر افتخارات ملت بزرگ ایران اسلامی افزوده و مجریان انتخابات را در هرچه بهتر برگزار نمودن آن یاری نمایند. 
 
اطلاعیه شماره ۱۸
ستاد انتخابات وزارت کشور در اطلاعیه شماره ۱۸ اعلام کرد: کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به احزاب، گروه‌های سیاسی و نامزد‌های انتخاباتی نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد.

متن اطلاعیه به این شرح می‌باشد:
به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می‌رساند، کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به احزاب، گروه‌های سیاسی و نامزد‌های انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد؛ لذا ضروری است در صورت مشاهده هرگونه آثار تبلیغات در طول زمان اخذ رأی آن را امحاء نمایند.
 
اطلاعیه شماره 8 هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات

هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات با صدور اطلاعیه‌ شماره ، آمادگی کامل خود را جهت نظارت بر انتخابات در تمامی سطوح بویژه در شعب اخذ رأی اعلام کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است.
بسمه تعالی، با حمد و سپاس الهی، با توجه به آغاز روند اخذ رأی در شعب سراسر کشور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، هیأت مرکزی نظارت آمادگی کامل خود را جهت امر نظارت بر انتخابات در تمامی سطوح بویژه در شعب اخذ رأی، به اطلاع عموم مردم سرافراز ایران اسلامی می‌رساند. هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری.
 
اطلاعیه شماره 19
 
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۹ بر ضرورت روشن بودن رادیو در شعب اخذ رای تاکید کرد.

متن اطلاعیه به این شرح است: به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می‌رساند؛ حتماً در مدت زمان اخذ رأی مبادرت به روشن نمودن دستگاه رادیو در شعبه اخذ رأی نمایند تا دستورالعملهای ستاد انتخابات کشور که از طریق صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می گردد را در دستور کار قرار دهند. ضمناً یادآوری می‌گردد اطلاعیه ها به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور بوده و رعایت آن الزامی است.
 
اطلاعیه شماره 20

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۰ اعلام کرد:‌ اخذ رأی فقط با ارائه اصل شناسنامه، کارت ملی یا شماره ملی امکان پذیر است.
متن اطلاعیه به این شرح است: به اطلاع کلیه هموطنان عزیز و اعضای شعب اخذ رأی می رساند: اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیارفقط با ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر می‌باشد و هیچ مدرک دیگری قابل قبول نمی باشد.
 
اطلاعیه شماره 21

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۱ اعلام کرد: یادآوری اعضای شعب به رای دهندگان در خصوص انتخاب صحیح نام نامزد در برگ رای و صندوق مربوط به همان انتخابات در استانهایی که 2 انتخابات را برگزار می کنند، ضروری است.

متن اطلاعیه به این شرح است: به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی در استانهای تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم که همزمان دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را برگزار می نمایند می‌رساند؛ به رأی دهندگان تذکر دهند که نام نامزد موردنظر خود را حتماً در برگ رأی مربوط به همان انتخابات درج نمایند و توجه داشته باشند که برگهای رأی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری درصندوقهای مربوط به آن انتخابات انداخته شود.
 

اطلاعیه شماره 22

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۲ اعلام کرد: عموم واجدین شرایط می توانند با مراجعه به سایت وزارت کشور و نصب اپلیکیشن مذکور، نزدیکترین شعب اخذ رأی به محل سکونت خود را شناسایی و به آنجا مراجعه نمایند.


متن اطلاعیه به این شرح است: به اطلاع هموطنان گرامی می رساند به منظور تسریع و تسهیل برای اخذ رأی از واجدین شرایط انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری، ستاد انتخابات کشور اقدام به طراحی وساخت برنامه ای در بستر تلفن همراه نموده است.
براین اساس عموم واجدین شرایط می توانند با مراجعه به سایت وزارت کشور به نشانی "www.moi.ir "و نصب اپلیکیشن مذکور، نزدیکترین شعب اخذ رأی به محل سکونت خود را شناسایی و به آنجا مراجعه نمایند.

اطلاعیه شماره 23

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۳ اعلام کرد: از هم میهنان عزیز تقاضا می شود رای دهی را به ساعات پایانی روز موکول نکنند.


متن اطلاعیه به این شرح است: با عنایت به اینکه تمامی شعب اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت ۸ صبح آماده اخذ رأی از کلیه واجدین شرایط می باشند، لذا از هم میهنان عزیز تقاضا می شود در ساعات اولیه به شعب اخذ رای مراجعه واز موکول کردن حضور خود در شعبه به ساعات پایانی به جهت ازدحام جمعیت خود داری نمایند.

اطلاعیه 24

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 24 اعلام کرد: پس از اخذ رأی باید اولین مربع خالی سمت چپ از بالای صفحه مخصوص انتخابات در شناسنامه، پس از درج عدد ۱۱ و کد استعلام از سامانه، ممهور گردد.
متن اطلاعیه به این شرح است: به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می‌رساند، پس از اخذ رأی باید اولین مربع خالی سمت چپ از بالای صفحه مخصوص انتخابات در شناسنامه، پس از درج عدد ۱۱ و کد استعلام از سامانه، ممهور گردد. چنانچه صفحه مزبور کاملاً پرشده باشد، مهر انتخابات می‌بایست در قسمت توضیحات شناسنامه ضرب شود.

اطلاعیه شماره۲۵

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۵ اعلام کرد: دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می‌توانند در انتخابات شرکت نموده و رأی دهند.

متن اطلاعیه به این شرح است: هموطنان عزیز و اعضای محترم شعب اخذ رأی توجه داشته باشند که به استناد استفساریه مصوب ۹-۳-۱۳۸۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست. دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می‌توانند در انتخابات شرکت نموده و رأی دهند.

همچنین از کلیه هموطنان گرامی درخواست می‌شود جهت تسهیل در امر رأی گیری به هنگام حضور در شعبه اخذ رأی علاوه بر شناسنامه، کارت ملی یا شماره ملی خود را نیز به همراه داشته باشند.
 

اطلاعیه شماره ۲۵

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۵ اعلام کرد: دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می توانند در انتخابات شرکت نموده و رأی دهند.
متن اطلاعیه به این شرح است: هموطنان عزیز و اعضای محترم شعب اخذ رأی توجه داشته باشند که به استناد استفساریه مصوب ۹-۳-۱۳۸۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست. دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می توانند در انتخابات شرکت نموده و رأی دهند. همچنین از کلیه هموطنان گرامی درخواست می شود جهت تسهیل در امر رأی گیری به هنگام حضور در شعبه اخذ رأی علاوه بر شناسنامه، کارت ملی یا شماره ملی خود را نیز به همراه داشته باشند.

اطلاعیه شماره ۲۶

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۶ اعلام کرد: به منظور تسهیل فرآیند اخذ رأی، با موافقت شورای محترم نگهبان اخذ اثر انگشت اختیاری است.
متن اطلاعیه به این شرح است: به اطلاع کلیه مجریان و دست اندرکاران انتخابات می رساند. با توجه به احراز هویت رأی دهندگان بوسیله دستگاه های الکترونیک و ثبت کد ملی افراد در سامانه انتخابات و به منظور تسهیل فرآیند اخذ رأی با موافقت شورای محترم نگهبان اخذ اثر انگشت اختیاری است.

 

اطلاعیه شماره 27
بر اساس اطلاعیه شماره ۲۷ ستاد انتخابات کشور ملاک های اصلی تشخیص واجدین شرایط اخذ رأی و صدور تعرفه برای ایشان اعلام شد.
متن اطلاعیه به این شرح است: به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می رساند، ملاک اصلی جهت تشخیص واجدین شرایط اخذ رأی و صدور تعرفه برای ایشان،
- اصالت شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی- متولدین ۲/۱۲/۱۳۸۰ وماقبل آن - استعلام شماره ملی رأی‌دهنده از دستگاه احراز هویت می باشند.

 ضمناً یادآور می‌شود عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست.

اطلاعیه شماره ۲۸
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۲۸ اعلام کرد: کلیه متولدین روز ۲ اسفند ماه سال۱۳۸۰و قبل از آن می‌توانند با حضور در شعب اخذ رأی اولین حضور خود در انتخابات را به ثبت برسانند.
متن اطلاعیه به این شرح است: به اطلاع کلیه جوانان عزیز و برومند ایران اسلامی می‌رساند، براساس بند ۲ ماده ۲۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، سن انتخاب کنندگان در روز اخذ رأی ۱۸ سال تمام می‌باشد. یعنی کلیه متولدین روز ۲ اسفند ماه سال۱۳۸۰و قبل از آن می‌توانند با حضور در شعب اخذ رأی اولین حضور خود در انتخابات را به ثبت رسانده و رأی بدهند.

اطلاعیه شماره ۲۹
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه ۲۹ اعلام کرد: حضور نمایندگان محترم نامزد‌ها در شعب اخذ رأی به همراه کارت شناسایی صادره از سوی هیأت نظارت مربوطه مجاز است.
متن اطلاعیه به این شرح است: براساس ماده ۵۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره الحاقی ماده ۶۳ آیین نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری، حضور نمایندگان محترم نامزد‌ها در شعب اخذ رأی به همراه کارت شناسایی صادره از سوی هیأت نظارت مربوطه مجاز است و این افراد می‌توانند تا پایان زمان اخذ رأی و شمارش آراء و تنظیم صورت جلسه در محل شعبه حضور داشته باشند.
نمایندگان محترم نامزد‌های انتخاباتی در صورت مشاهده هر گونه تخلف، بدون دخالت در امور اجرایی، مراتب را به هیأت‌های اجرایی یا نظارت بخش یا مرکز شهرستان گزارش نمایند.

نظر شما