شناسهٔ خبر: 38383042 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

#ایران_قوی

پایان اخذ رای و آغاز شمارش آراء

زمان اخذ رأی برای همه حوزه‌های رای گیری ساعت ۲۴ پایان یافت و کار شمارش آراء آغاز شد.

صاحب‌خبر -
پایان اخذ رای و آغاز شمارش آراءبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما    زمان اخذ رأی برای همه حوزه‌های راي گيري ساعت 24 پايان يافت شمارش آراء اغاز گرديد.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور خبر داد: شمارش آرا در ۳۱ استان کشور شروع شده است.
سید اسماعیل موسوی گفت: كار راي گيری از مردم در يازدهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و پنجمين ميان دوره ای مجلس خبرگان که از ساعت ۸ صبح شروع شده بود رسما در ساعت ۲۴ جمعه به پایان رسید.
دبیر ستاد انتخابات كشور گفت: در این دور از انتخابات ٥٥ هزار شعبه اخذ رای داشتيم و حدود يك ميليون نفر در اين شعب كار كردند.
موسوی در ادامه گفت: در حال حاضر همکاران ما در همه شعب اخذ رأی در حال شمارش آرا و تنظیم صورتجلسه هستند. بعد از شمارش آرای شعب اخذ رای، نتایج به ستاد انتخابات اعلام خواهد شد و بر اساس روال معمول در ستاد انتخابات نتایج هر یک از حوزه‌های انتخابیه را به اطلاع عموم خواهیم رساند.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور همچنین درباره حوزه‌های انتخابی تک نماینده گفت: تمام تلاش ما و همکارانمان این است که روز شنبه اکثر حوزه‌های انتخابی را جمع بندی و نتایج را به اطلاع مردم برسانیم. البته این مسئله در کلانشهرها متفاوت است و در شهرهای بزرگ مثل پایتخت در تلاش هستیم حداکثر تا روز یکشنبه نتایج را اعلام کنیم.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پایان با اشاره به اینکه مردم ایران با حضور میلیونی و پرشور در پای صندوق های رای، روز باشکوهی را در کشور رقم زدند، اظهار داشت: لازم می دانم کمال تشکر را از مردم ایران و همه دست اندرکاران حوزه انتخابات داشته باشم.
 
 
اطلاعيه هاي قبلی:
سید اسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به آخرین تصمیمات گرفته شده از سوی وزیر کشور و شورای نگهبان نسبت به تمدید زمان اخذ رای گفت: به آگاهی همه مردم شریف ایران عزیز و دست‌اندرکاران انتخابات در سراسر کشور می‌رسانم انتخابات در شعبه‌هایی که در حال حاضر مراجعه‌کننده دارند تا ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه تمدید شد.
موسوی همچنین گفت: بعد از ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه بایستی اگر افرادی همچنان در صف هستند اما موقعیت رأی دادن نداشتند از آنها دعوت کنند تا وارد شعبه شوند و تا پایان مهلت قانونی که ساعت ۲۴ است رأیشأن را اخذ کنند؛ اگر حوزه‌ای مراجعه کننده ندارد اعلام کردیم پایان انتخابات را اعلام کنند.
موسوی در پایان گفت: در حوزه هایی که روند رای دهی به پایان رسیده است، می توانند کار شمارش آرا را با نظارت های لازم شروع کنند.
 
 
اطلاعیه شماره ۳۵
ستاد انتخابات کشور به آگاهی هم میهنان عزیز و نمایندگان فرماندار و اعضای  محترم شعب اخذ رأی سراسر کشور می رساند، اخذ رأی برای کلیه حوزه های انتخابیه ای که برای رأی دادن مراجعه کننده دارند تا ساعت ۲۳:۰۰ تمدید شد. سایر حوزه های انتخابیه که مراجعه کننده ندارند مجازند پس از ساعت ۲۲:۰۰ نسبت به شمارش آرا و تنظیم صورتجلسه نتایج اخذ رأی در شعبه اقدام نمایند.
اطلاعیه شماره ۳۴

باعنایت به گزارشهای دریافتی از حوزه های انتخابیه سراسر کشور مبنی بر حضور گسترده مردم شریف ایران اسلامی در شعب اخذ رأی و درخواست تمدید مدت زمان اخذ رأی، نظر به موافقت وزیر محترم کشور و به استناد تبصره ۴ ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره ۱ ماده ۸ آئین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری زمان اخذ رأی در سراسر کشور تا ساعت ۲۲ (۱۰ شب) تمدید می شود.
قابل ذکر آن که، در صورت پایان اخذ رأی در حوزه های انتخابیه تابعه استان، استانداران محترم می توانند نسبت به اتمام فرآیند اخذ رأی اقدام کنند.
 
اطلاعیه شماره (۳۳)

ستاد انتخابات کشور ضمن تشکر از حضور گسترده ملت شریف ایران که در پیروی از امر مقام معظم رهبری در اولین انتخابات گام دوم انقلاب، در آستانه‌ی خلق حماسه‌ی دیگری هستند و با عنایت به گزارش‌های دریافتی از حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور مبنی بر حضور مردم در شعب اخذ رأی و درخواست تمدید مدت زمان اخذ رأی، نظر به موافقت وزیر محترم کشور، به استناد تبصره یک ماده ۸ آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری و تبصره ۴ ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، زمان اخذ رأی به مدت دو ساعت یعنی تا ساعت 22  در سراسر کشور به جز استان چهارمحال و بختیاری تمدید شد.
 
 
سخنگوی ستاد انتخابات: رای گیری تا ساعت 20 تمدید شد
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: به جز برخی حوزه‌های انتخابیه استان چهار محال و بختیاری زمان اخذ رای تا ساعت 22 تمدید شد.
اسماعیل موسوی در جمع خبرنگاران افزود: انتخابات در حوزه انتخابیه لردگان و خان میرزا ساعت ۱۸ به پایان رسید و تمدید نمی‌شود و در همین استان در حوزه‌های انتخابیه اردل، فارسان و کیار به مدت یک ساعت تا ساعت ۱۹ تمدید شد و در سایر حوزه‌های انتخابیه کشور زمان انتخابات به مدت دو ساعت تا ساعت 22 تمدیدشده است.
وی گفت: برای تمدید معمولا استان‌ها درخواست می‌دهند و اگر وزیر کشور موافقت کند با تایید شورای نگهبان تمدید انجام می‌شود.

نظر شما