شناسهٔ خبر: 38369472 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اطلاعیه‌های انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

اطلاعیه‌های انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را در این بسته خبر مشاهده کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اطلاعیه‌های انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را در این بسته خبری مشاهده نمایید.

اطلاعیه‌های انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

لزوم همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی برای شرکت در انتخابات

بنا بر اطلاعیه شماره ۱۷ ستاد انتخابات کشور، الزامیست شرکت کنندگان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی علاوه بر شناسنامه، شماره ملی و یا کارت ملی خود را به همراه داشته باشند.

آثار تبلیغاتی نامزد‌ها نباید در محل شعبه باشد

در اطلاعیه شماره ۱۸ آمده است؛ به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می‌رساند، کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به احزاب، گروه‌های سیاسی و نامزد‌های انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد؛ لذا ضروری است در صورت مشاهده هرگونه آثار تبلیغات در طول زمان اخذ رأی آن را امحاء نمایند.

ضرورت روشن بودن رادیو در شعب اخذ رأی

بنا بر اعلام اطلاعیه شماره ۱۹ ستاد انتخابات کشور: به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می‌رساند؛ حتماً در مدت زمان اخذ رأی مبادرت به روشن نمودن دستگاه رادیو در شعبه اخذ رأی نمایند تا دستورالعمل‌های ستاد انتخابات کشور که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می‌گردد را در دستور کار قرار دهند.

ضمناً یادآوری می‌گردد اطلاعیه‌ها به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور بوده و رعایت آن الزامی است.

اخذ رأی فقط با ارائه اصل شناسنامه، کارت ملی یا شماره ملی امکان پذیر است

پیرو اطلاعیه شماره ۲۰ ستاد انتخابات کشور، به اطلاع کلیه هموطنان عزیز و اعضای شعب اخذ رأی می‌رساند: اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار فقط با ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر است و هیچ مدرک دیگری قابل قبول نیست.

مردم با مراجعه به سایت وزارت کشور نزدیکترین شعب اخذ رأی به محل سکونت خود را شناسایی کنند

پیرو اطلاعیه شماره ۲۲ ستاد انتخابات کشور، به اطلاع هموطنان گرامی می‌رساند به منظور تسریع و تسهیل برای اخذ رأی از واجدین شرایط انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، ستاد انتخابات کشور اقدام به طراحی و ساخت برنامه‌ای در بستر تلفن همراه نموده است.

بر این اساس عموم واجدین شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت وزارت کشور به نشانی "www.moi.ir "و نصب اپلیکیشن مذکور، نزدیکترین شعب اخذ رأی به محل سکونت خود را شناسایی و به آنجا مراجعه نمایند.

هم میهنان رأی دهی را به ساعات پایانی روز موکول نکنند

پیرو اطلاعیه شماره ۲۳ ستاد انتخابات کشور، با عنایت به اینکه تمامی شعب اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت ۸ صبح آماده اخذ رأي از كليه واجدين شرايط مي باشند، لذا از هم میهنان عزیز تقاضا می شود در ساعات اولیه به شعب اخذ رأی مراجعه واز موکول کردن حضور خود در شعبه به ساعات پایانی به جهت ازدحام جمعیت خود داری نمایند.

پس از اخذ رأی باید اولین مربع خالی سمت چپ از بالای صفحه مخصوص انتخابات در شناسنامه ممهور گردد

پیرو اطلاعیه شماره 24 ستاد انتخابات کشور، به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می‌ رساند، پس از اخذ رأی باید اولین مربع خالی سمت چپ از بالای صفحه مخصوص انتخابات در شناسنامه، پس از درج عدد ۱۱ و کد استعلام از سامانه، ممهور گردد.

چنانچه صفحه مزبور کاملاً پرشده باشد، مهر انتخابات می ‌بایست در قسمت توضیحات شناسنامه ضرب شود.

دارندگان شناسنامه بدون عكس نيز مي توانند در انتخابات شركت نموده و رأي دهند

پیرو اطلاعیه شماره ۲۵ ستاد انتخابات کشور، هموطنان عزيز و اعضاي محترم شعب اخذ رأي توجه داشته باشند كه به استناد استفساریه مصوب ۹-۳-۱۳۸۰  قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست.

دارندگان شناسنامه بدون عكس نيز مي توانند در انتخابات شركت نموده و رأي دهند.

همچنين از كليه هموطنان گرامی درخواست مي شود جهت تسهيل در امر رأي گيري به هنگام حضور در شعبه اخذ رأی علاوه بر شناسنامه، كارت ملی يا شماره ملي خود را نيز به همراه داشته باشند.

با موافقت شورای محترم نگهبان اخذ اثر انگشت اختیاری است

پیرو اطلاعیه شماره ۲۶ ستاد انتخابات کشور، به اطلاع کلیه مجریان و دست اندرکاران انتخابات می رساند.

با توجه به احراز هویت رأی دهندگان بوسیله دستگاه های الکترونیک و ثبت کد ملی افراد در سامانه انتخابات و به منظور تسهیل فرآیند اخذ رأی با موافقت شورای محترم نگهبان اخذ اثر انگشت اختیاری است.

اطلاعیه شماره ۲۷ ستاد انتخابات کشور صادر شد

پیرو اطلاعیه شماره ۲۷ ستاد انتخابات کشور، به اطلاع اعضاي محترم شعب اخذ رأي مي رساند، ملاك اصلي جهت تشخيص واجدین شرايط اخذ رأي و صدور تعرفه براي ايشان،

- اصالت شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی

- متولدین ۲/۱۲/۱۳۸۰ و ماقبل آن

- استعلام شماره ملی رأی‌دهنده از دستگاه احراز هویت مي باشند.

ضمناً يادآور مي شود عكس دار بودن شناسنامه الزامي نيست.

كليه متولدين روز ۲ اسفند ماه سال۱۳۸۰و قبل از آن مي توانند رأی بدهند

پیرو اطلاعیه شماره ۲۸ ستاد انتخابات کشور، به اطلاع كليه جوانان عزیز و برومند ایران اسلامي مي‌ رساند، بر اساس بند ۲ ماده ۲۷ قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي، سن انتخاب كنندگان در روز اخذ رأی ۱۸ سال تمام  مي باشد.

يعني كليه متولدين روز ۲ اسفند ماه سال ۱۳۸۰ و قبل از آن مي توانند با حضور در شعب اخذ رأي اولين حضور خود در انتخابات را به ثبت رسانده و رأي بدهند.

حضور نمایندگان نامزد‌ها در شعب اخذ رأی به همراه کارت شناسایی مجاز است

پیرو اطلاعیه شماره ۲۹ ستاد انتخابات کشور، بر اساس ماده ۵۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره الحاقی ماده ۶۳ آیین نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری، حضور نمایندگان محترم نامزد‌ها در شعب اخذ رأی به همراه کارت شناسایی صادره از سوی هیئت نظارت مربوطه مجاز است و این افراد می‌توانند تا پایان زمان اخذ رأی و شمارش آراء و تنظیم صورت جلسه در محل شعبه حضور داشته باشند.

نمایندگان محترم نامزد‌های انتخاباتی در صورت مشاهده هر گونه تخلف، بدون دخالت در امور اجرایی، مراتب را به هیئت‌های اجرایی یا نظارت بخش یا مرکز شهرستان گزارش نمایند.

مشخصات نامزد‌های مورد نظر به صورت کامل و خوانا قید شود

پیرو اطلاعیه شماره ۳۰ ستاد انتخابات کشور، به آگاهی هموطنان عزیز می‌رساند با عنایت به ماده ۲۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزد‌های انتخابات، خواهشمند است درهنگام نوشتن آراء، مشخصات نامزد‌های مورد نظر خود را که شامل نام، نام خانوادگی، کد و یا شهرت ایشان می‌باشد، به صورت کامل و خوانا قید نمایند تا حقی از نامزد‌های محترم در هنگام شمارش و محاسبه آراء ضایع نگردد.

 

اطلاعیه شماره ۳۱ ستاد انتخابات کشور صادر شد

به اطلاع آن دسته از هموطنان عزیزی که از نعمت سواد خواندن و نوشتن محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رأی خود نیستند می‌رساند: برای شرکت در انتخابات و دادن رأی می‌توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد، به یکی از شعب اخذ رأی مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر با کمک وی نام و نام خانوادگی و کد نامزد را در برگ رأی بنویسند و سپس آن را شخصاً به صندوق رأی بیندازند.

ضمناً مسئولین شعب، اعم از نمایندگان فرماندار، اعضاء شعبه، ناظرین هیأت نظارت، عوامل انتظامی، نمایندگان نامزد‌ها و بازرسین به هیچ وجه مجاز نیستند برای رأی دهندگان اقدام به نوشتن رأی نمایند.

نمایندگان شعب در صورت نیاز به دریافت تعرفه‌های بیشتر به فرمانداری یا بخشداری مربوطه اطلاع دهند


اطلاعیه شماره ۳۲ ستاد انتخابات کشور، با توجه به حضور گسترده ملت حماسه ساز ایران اسلامی در شعب اخذ رأی به نمایندگان فرماندار و اعضای شعب ابلاغ می‌گردد تعرفه‌ها و برگ‌های رأی مصرف نشده شعبه را شمارش نمایند و در صورت نیاز به دریافت تعرفه‌های بیشتر به فرمانداری یا بخشداری مربوطه جهت تأمین کسری تعرفه و برگ رأی اطلاع دهند.
 

زمان اخذ رأی به مدت دو ساعت یعنی تا ساعت ۲۰ (۸ شب) تمدید می‌گردد

 
پیرو اطلاعیه شماره (۳۳) ستاد انتخابات کشور، ضمن تشکر از حضور گسترده ملت شریف ایران که در پیروی از امر مقام معظم رهبری در اولین انتخابات گام دوم انقلاب، در آستانه خلق حماسه دیگری هستند و با عنایت به گزارش‌های دریافتی از حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور مبنی بر حضور مردم در شعب اخذ رأی و درخواست تمدید مدت زمان اخذ رأی، نظر به موافقت وزیر محترم کشور، به استناد تبصره یک ماده ۸ آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری و تبصره ۴ ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، زمان اخذ رأی به مدت دو ساعت یعنی تا ساعت ۲۰ (۸ شب) در سراسر کشور به جز استان چهارمحال و بختیاری تمدید می‌گردد.
 
قابل ذکر آن که پایان زمان اخذ رأی در حوزه انتخابیه لردگان و خانمیرزا اعلام و در حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کوهرنگ وکیار به مدت یک ساعت یعنی تا ساعت ۱۹ (۷شب) تمدید می‌گردد.

در حال تکمیل....

نظر شما