شناسهٔ خبر: 38368051 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

روز حماسه فرا رسید

بهار سیاسی گلستان در ۲ اسفند رقم خورد/ پایان حماسه اقتدار در نگارستان ایران

امروز محصولی که با آغاز ثبت نام از داوطلبان در ۱۰ آذر برای اقتدار نظام جمهوری اسلامی کشت شده به ثمر می نشیند و مردم با حضور پرشکوه خود در پای صندوق رای نماینده اصلح را راهی بهارستان خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، از ساعت 8 صبح روز گذشته بر اساس زمان بندی انتخابات، تنور تبلیغات خاموش شد و امروز مردم پس از شنیدن حرف های داوطلبان تصمیم نهایی خود را برای رای به نماینده اصلح اتخاذ کردند.

 

زحمات زیادی برای این انتخابات کشیده شده و همه چیز فراهم است و از 10 آذر با آغاز ثبت نام از داوطلبان بسیاری از مسئولان خواب را بر خورد حرام کردند تا بتوانند در ایجاد حماسه و انتخابات پرشور گام برداند.

 

امروز محصولی که با آغاز ثبت نام از داوطلبان در ۱۰ آذر برای اقتدار نظام جمهوری اسلامی کشت شده به ثمر می نشیند و مردم با حضور پرشکوه خود در پای صندوق های رای نماینده اصلح را راهی بهارستان خواهند کرد.  

 

گرچه قلم از وصف حماسه ملت ایران قاصر است اما با قلم های کوچک خود بر اساس زمانبندی انتخابات گزارش لحظه به لحظه از خلق حماسه نگارستان ایران در روز انتخابات را به ثبت می رسانیم.

 

*آغاز ماراتن انتخابات در گلستان

بر اساس زمانبندی انجام شده و همانطور که پیش بینی می شد از ساعت 8 صبح امروز به صورت رسمی رای گیری از داوطلبان واجد الشرایط آغاز شد.

 

«عبدالرضا چراغعلی»، رئیس ستاد انتخابات استان گلستان در ساعت نخستین برگزاری انتخابات از مردم شریف استان گلستان درخواست کرد که برای آنکه با ازدحام جمعیت شعب اخذ رای رو به رو نشوند در ساعت های آغازین نسبت به ثبت رای خود اقدام کنند.

 

وی همچنین از آمادگی لازم استان گلستان برای برگزاری انتخابات خبر داد و گفت: یک هزار و 389 شعبه اخذ رای در سطح استان گلستان تدارک دیده شده است و امروز همچنین ۱۲۹ داوطلب برای هفت کرسی مجلس شورای اسلامی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

 

*همراه داشتن کارت ملی یا شماره ملی ضروری است
برحسب اطلاعیه شماره 17 ستاد انتخابات کشور جهت اخذ رای از تمامی واجد شرایط در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین مجلس خبرنگار رهبری علاوه بر شناسنامه، همراه داشتن کارت ملی یا شماره ملی ضروری است.

 

در این اطلاعیه از هموطنان درخواست شده که با همراه داشتن شناسنامه کارت ملی و یا شماره ملی خود ضمن مراجعه به یکی از شعبه اخذ رای، برگ زرین دیگری بر دفتر افتخارات ملت ایران اسلامی افزوده و مجریان انتخابات را در هرچه بهتر برگزار شدن انتخابات یاری کنند.

 

*اطلاعیه شماره ۱۸

اطلاعیه شماره 18 نیز تقریبا 45 دقیقه پس از آغاز انتخابات از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور صادر شد و در این اطلاعیه تاکید شده که کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به احزاب، گروه های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد، لذا ضروری است در صورت مشاهد هر گونه آثار تبلیغاتی اعضای محترم شعب اخذ رای در طول زمان اخذ رای آن را امحا کنند.

 

استاندار گلستان با حضور در شعبه اخذ رای در مدرسه شیخ فضل الله استرآبادی گرگان رای خود را به صندوق انداخت.

 

*هیچ مدرکی بجز شناسنامه قابل قبول نیست

وزارت کشور در اطلاعیه دیگری بیان کرد که در زمان اخذ رای دستور العمل های ستاد انتخابات کشور را از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی در دستور کار قرار دهند و یادآوری شد که این اطلاعیه ها به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور بوده و رعایت آن الزامی است.

 

همچنین در اطلاعیه شماره 20 بیان شد که اخذ رای در کلیه شعب ثابت و سیار فقط با ارائه اصل شناسنامه، کارت ملی و یا شماره ملی توسط شخص رای دهنده امکان پذیر است و هیچ مدرک دیگری قابل قبول نیست.

 

*86 هزار گلستانی در ساعات آغازین انتخابات رای دادند

استقبال مردم و اقوام مختلف استان گلستان در ساعات آغازین انتخابات چشمگیر بوده و بیش از 86 هزار تعرفه رای در شعب اخذ رای مصرف شد، توصیه فرمانداران استان این است که مردم رای گیری را به ساعات پایانی انتخابات موکول نکنند.

 

*مردم در ساعات اولیه به شعب اخذ رای مراجعه کنند

همچنین در اطلاعیه شماره 23 ستاد انتخابات کشور درخواست شد که در ساعات اولیه هوطنان به شعب اخذ رای مراجعه کنند و از موکول کردن حضور خود در شعبه به ساعات پایانی به جهت ازدحام جمعیت خودداری کنند.


همچنین ستاد انتخابات در اطلاعیه دیگری نیز تاکید کرد که مردم می توانند با نصب اپلیکیشن که بر روی سایت وزارت کشور به آدرس www.moi.ir  نزدیکترین شعب اخذ رای به محل سکونت خود را شناسایی کنند.


*مشارکت 162 هزار گلستانی در انتخابات تا پیش از ظهر امروز  
 همچنین پیش از ظهر امروز رئیس ستاد انتخابات استان گلستان عنوان کرد که بیش از 162 هزار برگ تعرفه رای تا کنون در شعب اخذ رای استان مصرف شده است.

 

*اطلاعیه شماره ۲۵
در اطلاعیه شمار 25 ستاد انتخابات بیان شده که شناسنامه واجد شرایط الزامی ندارد که عکس دار باشد و در اطلاعیه دیگر به این مهم تاکید کرد اخذ اثر انگشت اختیاری است.

 

همچنین در اطلاعیه دیگر ستاد انتخابات کشور بر اساس بند ۲ ماده ۲۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، سن انتخاب کنندگان در روز اخذ رای ۱۸ سال تمام  تعیین کرده و بیان شده که کلیه متولدین روز ۲ اسفند ماه سال 80 و قبل از آن می‌توانند با حضور در شعب اخذ رأی نخستین حضور خود در انتخابات را به ثبت رسانده و رأی بدهند.

 

*بیش از ۳۸۶ هزار تعرفه به ثبت رسید

بر اساس آخرین اعلام در استان گلستان بیش از 386 هزار تعرفه به ثبت رسیده است.

 

همچنین استاندار گلستان با حضور در ستاد انتخابات استان در گفتگو با خبرنگاران از احتمال تمدید زمان انتخابات خبر داد.

 

های حق شناس تاکید کرد که در  حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا بیش از 100 هزار نفر آرای خود را به صندوق انداختند.

 

*تمدید زمان انتخابات در گلستان تا ساعت 20
زمان برگزاری انتخابات در استان تا ساعت 20 تمدید شد و با توجه به استقبال گلستانی ها این احتمال نیز وجود دارد که پس از این زمان بار دیگر زمان رای گیری تمدید شود.

 

بر اساس میزان تعرفه های مصرفی رئیس ستاد انتخابات استان گلستان امیدوار است که گلستانی ها همتراز انتخابات مجلس دهم در انتخابات مشارکت داشته باشند.

 

همچنین ستاد انتخابات استان گلستان در اطلاعیه هایی تاکید کرد که تعرفه ها و برگ های رای مصرف نشده شعبه را نمایندگان فرماندار و اعضای شعب شمارش کرده و در صورت نیاز به دریافت تعرفه های بیشتر به فرمانداری یا بخشداری مربوطه جهت تامین کسری تعرفه و برگ رای اطلاع دهند.

 

*تمدید انتخابات تا ساعت ۲۲

استاندار گلستان همچنین زمان برگزاری انتخابات را به دلیل استقبال تا ساعت 22 تمدید کرد.

 

حق شناس گفت: میانگین حضور گلستانی ها از کشور بیشتر است.

 

*انتخابات استان گلستان تا ساعت ۲۳ تمدید شد

 

*انتخابات در روستاهای گلستان به پایان رسید

در ساعت 23 تقرببا انتخابات در  روستاهای استان گلستان به پایان رسیده و شمارش آرا صندوق های روستایی آغاز شده است.

 

با توجه به درخواست فرماندار گرگان و گنبدکاووس و با توجه به استقبال مردم در این شهرها انتخابات تا ساعت 24 ادامه دارد.

 

در ساعت 24 امشب انتخابات در شهر گرگان و گنبدکاوس به پایان رسید و گلستانی ها در 2 اسفند ماه بهار سیاسی را رقم زند.

 

به نظر می رسد حضور گلستانی ها در پای صندوق رای از آنچه پیش بینی می شد بالاتر رفته است و در صبح فردا(شنبه 3 اسفند) در ساعت 7 صبح به صورت رسمی از صدا و سیمای استان گلستان نتیجه اولیه انتخابات اعلام خواهد شد.

 

 

 

 

پایان پیام/ 587

نظر شما