شناسهٔ خبر: 38368299 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آخرین اخبار انتخابات استان اصفهان| ارسال صندوق سیار به مراکز مورد نیاز/ احساس تکلیف ارامنه، کلیمیان و زرتشیان پای صندوق‌های رای

گروه ا‌ستان‌ها -مردم اصفهان همزمان با سراسر کشور از ساعت ۸ صبح امروز در شعب اخذ رای حاضر شده تا رای خود را در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به صندوق بیندازند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، از ساعت 8 صبح امروز، جمعه دوم اسفندماه، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور، در استان اصفهان آغاز شد.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم، در 15 حوزه انتخابیه استان اصفهان و همچنین حوزه ارامنه اصفهان و جنوب ایران برگزار می‌شود.

مردم سراسر استان اصفهان، در انتخابات امروز، نمایندگان خود برای 20 کرسی مجلس یازدهم را انتخاب می‌کنند. از این تعداد، یک نفر نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران و 5 نفر نیز نمایندگان حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان هستند.

فرآیند اخذ رأی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 2 هزار و 836 شعبه در استان اصفهان انجام می‌شود.

از این تعداد 904 شعبه اخذ رأی مربوط به شهرستان اصفهان است که در این میان 4 شعبه مربوط به اقلیت‌های دینی شامل 2 شعبه ارامنه، یک شعبه زرتشتیان و یک شعبه کلیمیان است. 789 شعبه نیز فرآیند اخذ رأی را در سطح کلانشهر اصفهان و بخش مرکزی برگزار می‌کنند و 111 شعبه مربوط به بخش جلگه، کوهپایه، جرقویه علیا، جرقویه سفا و بن‌رود است.

همچنین حدود 60 هزار نفر در امر برگزاری انتخابات در استان مشارکت دارند.

3 میلیون و 603 هزار و 539 نفر از جمعیت استان اصفهان واجد شرایط رأی دادن در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

اصفهان| مجلس قوی ضامن امنیت کشور و توسعه پایدار است

سرهنگ حسین حسین‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت نیروهای انتظامی از قبل از اذان صبح، اظهار داشت: برای حفظ امنیت در شعبه‌های اخذ رای در سراسر سرزمین پهناور اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی از اولین ساعات بامداد قبل از اذان صبح کارمان را آغاز کردیم.

وی افزود: در حال حاضر که نزدیک دو ساعت از زمان آغاز رای گیری می‌گذرد، مشکلی نداشتیم و همه مردم با شور و اشتیاق به سمت شعب اخذ رای می‌آیند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: وظیفه دوم ما که در یک حکومت اسلامی زندگی می‌کنیم این است که برای داشتن مجلس و ایران قوی که ضامن امنیت کشور و توسعه پایدار کشور است رای  خود را به صندوق بیندازیم و سعی می‌کنیم ای دو وظیفه را به نحو احسن و شایسته انجام دهیم.

استاندار اصفهان رأی خود را به صندوق انداخت

در نخستین ساعات آغاز فرآیند رای گیری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی عباس رضایی استاندار اصفهان با حضور در شعبه اخذ رای در پل خواجو رای خود را به صندوق انداخت.

وی درباره برگزاری انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز مردم حضور خود را در صحنه‌ حمایت از انقلاب یک بار دیگر به نمایش می‌گذارند. آنها همواره صفحات زرین انقلاب را رقم زده‌اند و امروز صفحه دیگری بر کتاب زرین انقلاب اضافه می‌کنند.

آیت الله مظاهری: انتخابات موجب سرافرازی نظام، شادی مردم و نگرانی دشمن می‌شود

آیت‌الله العظمی حسین مظاهری مرجع عالیقدر تقلید و زعیم حوزه علمیه اصفهان صبح امروز و در اولین ساعات آغاز اخذ رأی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان، رأی خود را به صندوق انداخت.

وی پس از انداختن رأی خود به صندوق اظهار داشت: امروز انتخابات پرشوری داریم که ان‌شاءالله موجب سرافرازی نظام، شادی شما عزیزان و موجب نگرانی دشمن خواهد شد.

ثبت احوال آماده تحویل شناسنامه‌های المثنی در اصفهان برای حضور پرشورتر در انتخابات

طی روزهای گذشته اداره کل ثبت احوال استان اصفهان همچون سراسر کشور اعلام کرده بود کسانی که شناسنامه‌هایشان مفقود و یا قابل استفاده برای رای نیست برای صدور شناسنامه جدید اقدام کنند.

مردم تا روز چهارشنبه 30 بهمن ماه فرصت حضور در دفاتر خدمات دولت و ادارات ثبت احوال برای اقدام جهت اخذ شناسنامه جدید داشتند تا طی 24 ساعت شناسنامه‌ها به افراد تحویل داده شود.

بر اساس گزارش میدانی خبرنگار تسنیم اداره ثبت احوال استان اصفهان از صبح روز جمعه 2 اسفند درب‌های خود را به روی مردم باز کرده تا افرادی که برای اخذ شناسنامه اقدام کرده‌ بودند بتوانند شناسنامه‌های خود را تحویل بگیرند.

دستگاه الکترونیکی احراز هویت ایمنی و امنیت انتخابات را افزایش می‌دهد

علی‌اصغر رفیعی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین اطلاعات انتخابات، اظهار داشت: اعضای شعب اخذ رای تمام آثار تبلیغاتی نامزدهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی  را در اطراف شعب باید امحا کرده باشند.

وی افزود: هرگونه اعلامیه که از سوی صدا و سیما پخش شود حکم ابلاغ کتبی و لازم الاجرا است و در نهایت رای‌گیری با اصل شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی الزامی است و افراد می‌توانند رای دهند.

 شور مردم اصفهان در نخستین ساعات انتخابات مجلس شورای اسلامی

مردم اصفهان همزمان با سراسر کشور از ساعت 8 صبح امروز در شعب اخذ رای حاضر شده تا رای خود را در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به صندوق بیندازند.

حضور پرشور مردم در همان نخستین ساعات آغاز رای گیری نشان از حماسه دیگری دارد.مردم اصفهان از نخستین ساعات امروز در مراکز اخذ رای در صفوف طولانی حاضر شده و آماده حضور در انتخابات هستند. شوق و شور امروز در نصف جهان به اوج خود رسیده و مردم در اوج زمستان بهاری دیدنی را خلق کرده‌اند.

ارامنه اصفهان حضور پرشوری را در انتخابات مجلس به نمایش گذاشتند

ارامنه اصفهان همگام و همراه با دیگر هم‌وطنان، حضور پرشور خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی را به نمایش گذاشتند.

ارامنه اصفهان با حضور باشکوه خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی، بار دیگر بر وحدت و همبستگی ملت ایران تاکید کردند.

 جامعه کلیمیان اصفهان در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کردند

کلیمیان اصفهان همگام و همراه با دیگر هم‌وطنان، حضور پرشور خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی را به نمایش گذاشتند.

کلیمیان اصفهانی با حضور باشکوه خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی، بار دیگر بر وحدت و همبستگی ملت ایران تاکید کردند.

زرتشتیان اصفهان همگام با دیگر هم‌وطنان در انتخابات شرکت کردند

زرتشتیان اصفهان همگام و همراه با دیگر هم‌وطنان، حضور پرشور خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی را به نمایش گذاشتند.

زرتشتیان اصفهانی با حضور باشکوه خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی، بار دیگر بر وحدت و همبستگی ملت ایران تاکید کردند.

نماینده جامعه زرتشتیان استان اصفهان اظهار داشت: 50 نفر از جمعیت 165 نفری زرتشتیان استان اصفهان در این دوره از انتخابات واجد شرایط رأی دادن هستند که با شعار وحدت، همبستگی و رفاقت از صبح امروز در پای صندوق رای حاضر شده‌اند.

25 درصد از واجدین شرایط رأی دادن در حوزه انتخایه لنجان در انتخابات شرکت کردند

کمال نوری  در جمع خبرنگاران با اشاره به روند برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در شهرستان لنجان 139 شعبه اخذ رأی در قالب 122 شعبه ثابت و 17 شعبه پیش بینی شد و با هماهنگی‌های صورت گرفته ساعت شش صبح امروز اعزام صندوق‌‌های رای به شعب اخذ رای انجام گرفت و راس ساعت 8 شعب اخذ رای فعالیت خود را آغاز کردند.

وی افزود: قبل تدابیر لازم برای برگزاری انتخاباتی امن و سالم در شهرستان لنجان اتخاذ شد و با همکاری نیروی انتظامی خوشبختانه انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه لنجان در امنیت کامل در حال اجرا است و تاکنون تخلف خاصی گزارش نشده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان لنجان با بیان اینکه بر اساس آمار منابع رسمی 188 هزار نفر در لنجان واجد شرایط رأی دادن در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند، تصریح کرد: براساس آمار بدست آمده از سامانه جامع انتخابات حدود 25 درصد از واجدین شرایط رأی دادن در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخایه لنجان تا حدود ساعت 13 در این دوره از انتخابات شرکت کرده‌اند و قطعا بعدازظهر نیز سطح مشارکت مردم  شهرستان لنجان بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: از مردم همیشه در صحنه شهرستان لنجان درخواست داریم مردم در ساعات باقی مانده به وقت پایانی انتخابات مجلس شورای اسلامی به شعب اخذ رای مراجعه کرده و حضور خود در شعب را به ساعات پایانی روز موکول نکنند.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان: تعرفه کافی موجود است؛ تخلفات سازماندهی شده نداشتیم

ظهر امروز علی‌اصغر رفیعی نژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به گذشت چند ساعت از فرایند آغاز رای‌گیری، اظهار داشت: از ساعت  صبح 8 امروز رای گیری شروع شده و هیچ مشکل خاصی نبوده است.

وی افزود: استقبال مردم هم در انتخاب نماینده اصلح یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم خوب بوده است و انتظار می‌رود بیشتر هم بشود.

زمان تمدید رای‌گیری ساعت 18 اعلام می‌شود

علی‌اصغر رفیعی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به آخرین اخبار انتخابات، اظهار داشت: همگام با سایر استان‌های کشور انتخابات استان اصفهان در همه حوزه‌های انتخابیه با تمهیدات به عمل آمده در حال برگزاری است.

وی افزود: با توجه به اینکه در بعضی از مناطق استان با برودت هوا مواجه بودیم ولی استقبال مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مطلوب گزارش شده است.

فرماندار اصفهان: فرآیند رای گیری در 904 شعبه شهرستان اصفهان با آرامش و امنیت در حال برگزاری است

حسین سیستانی امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم از ساعات ابتدایی امروز تا این لحظه با حضور پرشور خود در صحنه انتخابات بر ارزش نظام افزودند، مردم اصفهان همیشه درخشیده‌اند و امروز هم حماسه دیگری خلق کردند.

وی با اشاره به وضعیت برگزاری انتخابات در شعب اخذ رای شهرستان اصفهان گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته انتخابات در تمامی شعب بدون مشکل در حال انجام است و تمهیدات لازم را برای اینکه مردم در امنیت و آراش رای دهند فراهم کردیم.

مهلت رای‌گیری در اصفهان تا ساعت 22 تمدید شد

حیدر قاسمی امشب در جمع خبرنگاران از تمدید مهلت رای‌گیری در شعب اخذ رای خبر داد و اظهار داشت: تمدید زمان رای‌گیری طبق قانون از اختیارات وزیر کشور است که برای ادامه تمدید از طریق درخواست‌هایی که صورت می‌گیرد این تصمیم اتخاذ می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به تراکم جمعیت و مراجعه مردم به حوزه‌ها ما نیز این درخواست را از وزارت کشور داشته‌ایم، گفت: فعلا رای‌گیری تا دو ساعت تمدید شده است.

صندوق سیار به تمامی مراکز لازم اعزام شد

حیدر قاسمی امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل ستاد انتخابات استان اصفهان، با اشاره به تمدید زمان اخذ رای، اظهار داشت: زمان رای گیری تا ساعت 20 امشب تمدید شد.

وی افزود: در مجموع طبق قانون تمدید زمان انتخابات تا سقف همان روز است، در قانون قید شده انتخابات فقط در طول یک روز باید برگزار شود.

تمام مدارس شهرستان اصفهان فردا سوم اسفند ماه تعطیل شد‌

حیدر قاسمی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، اظهار داشت: تمام مدارس شهر اصفهان در روز شنبه سوم اسفند ماه 98 تعطیل است.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان افزود: با توجه به حضور پرشور شهروندان اصفهانی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و به طول انجامیدن شمارش آرا تا فردا صبح و در بعضی مناطق تا ظهر، تمام مدارس در سطح شهرستان اصفهان و مناطق 6 گانه اصفهان در مقاطع صبح و عصر روز شنبه سوم اسفند ماه تعطیل است.

در حال تکمیل...

برچسب‌ها:

نظر شما